Did the Devil make the world while God was sleeping?

Jag har städat av storrummet lite. Det är inte städat, men det ser helluvalotta better ut. Visserligen beror det på stor del på att jag kastade ut ALLA kläder i hallen, så nu har jag ett tygbad där ute. Det är som att vada genom ett djupt träsk, haha. Skall leta rätt på något att ha på mig i skolan imorgon, och sedan ta itu med hallen när jag kommer hem imorgon eftermiddag.

Jag har bokat en tvättid på torsdag; 17-21. Bra, då hinner jag tvätta upp allt smutstvätt. Får se ifall jag kanske tar tag i att sortera mina kläder lite nu i veckan också, få lite ordning och reda på det.
Jag skall plugga med Lotta imorgon efter föreläsningen, vi har ett grupparbete att göra, och sedan skall jag ägna en timme eller två (minst!) åt min grammatik. Får se hur det går med allt imorgon, kanske åker in en sväng på tisdag också. Är ledig då, men jag vill gärna känna att jag har en chans på grammatiktentan faktiskt. Tro det eller ej!
Det hjälpte ju att plugga ordklasserna, så HELT dödfött verkar det ju inte vara.

Åt lite klämmacka, nu är jag - om än inte mätt - åtminstone delvis tillfredsställd på matfronten. Hade egentligen tänkt äta fläskfilé, men den hade inte hunnit tina och jag orkade inte diska ur alla kastruller. Jag tror att jag skall åsidosätta en timme eller två till att diska imorgon kväll, det skulle underlätta julstädandet en hel del.

Det blev väldigt fint med ljusslingan runt mitt balkongräcke, jag är glad. Planen nu är att hitta en billig gran och en billig julgransfot; jag köpte ju en massa julgranspynt så det vore ju swell om jag fick lite användning för det också... Håhå, jaja.

Gotlänningar och IKEA, liksom.

Påminn mig att jag skall skriva ett inlägg om de oskrivna reglerna för tågåkande när jag har tid. (PM!)

Kommentarer
Postat av: caroline

min lilla julgran dog av allt pynt, så det bidde bara fyra kulor på den och lite glitter :D

2006-11-26 @ 20:35:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0