Back to the place of my worst defeat.

Dumma svenskabok som inte är konsekvent. Olika uttryck för  samma process, och en mycket märklig variant av semantiska regler. Istället för att utgå från Agent och Tema, vilket är vanligast, föredras tydligen Agent och Patient. I själva verket skall det ju vara Agent, Tema och Patient - får jag fel om jag skiljer på Tema och Patient på tentamen? Allmänt jobbigt.

Nacken gör ont, jag är uttråkad, och jag har kommit lite mer än halvvägs. Övningsuppgifterna tråkar ut mig, och jag kan inte komma åt de uppgifter som Lotta mailade mig eftersom hotmail har bestämt sig för att kuka ur.

Och nu dör snart min laptop och därmed min kontakt med omvärlden. Leta ledigt kontakturtag, kanske...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0