'Pop' goes the weasel

Jag är inte särdeles förtjust i att börja skolan klockan åtta på morgnarna, eftersom det innebär att jag måste gå upp klockan sex, och till sängs typ tio så att jag somnar innan elva. Inte bara för trötthetsfaktorn, det är ju även så helvetes kallt att gå upp när natten fortfarande trycker på utifrån, och man måste nästan med våld slita sig från den varma kroppen man ligger bredvid. (insert random lik-skämt här, jag orkar inte tänka på ett just nu :P)

Idag har jag två timmar Ritteknik klockan åtta, och sedan har jag tre timmar håltimme innan jag har Grafik-föreläsning vid ett. Kom igen? Vad fan skall jag göra i Malmö i tre timmar? Jag får typ glida bort på Panduro eller något, göra av med lite pengar... Skall ta med en bok, kommer att ha fulladdad iPod och har pengar på bankkortet, men det underlättar inte särskilt mycket. Jag hade hellre slutat ett, och alltså haft den sista föreläsningen direkt efter den första istället. Icke då.

Verkar vara på gång att få hosta, vilket känns ytterst osexigt. Blörgh. Halsen kliar lite, lite sådär "du vet att du vill, hosta nu då!" men så lättlurad är jag inte.

En sista tanke innan jag postar detta, och den tanken får behandla just tankar; Nathaniel verkar tänka konkret, när jag snarare tänker abstrakt, och till skillnad från honom har jag svårt att koncentrera mitt tänkande till endast ett ämne. Istället fylls min hjärna av sinnesintryck och en miljard relaterade och ickerelaterade tankar. Är jag eller han konstig? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0