Tentacles!

Så, gårdagen och allt den hade för sig:
  • Jag skulle ta tåget klockan elva, och sisådär kvart i elva stod jag nere vid min cykeln och surade över att min iPod hade hängt sig. Fick låsa upp ytterdörren och sno Naths iPod istället (han var självfallet med på noterna och hade förvarnats på stölden av iPod) och sedan for jag som en valkyria till tågstationen. Väl framme var planen att låsa cykeln (duh) men ve och fasa, ingen nyckel! Fick ringa hem, fick bekräftat att nyckeln satt kvar i ytterdörren och fick helt sonika åka hem igen, eftersom nästa tåg inte gick förrän tolv. Ringde Anna-Maria och berättade att jag blev en halvtimme sen, hon var med på noterna.
  • Hemma igen berättade Nath att min iPod sten-djävla-dött och kanske skulle gå att fixa igen. Jag såg framför mig hur jag var tvungen att punga ut ett par tusenlappar för att köpa en ny, blev ledsen (i synnerhet med min aktieportfölj i åtanke) och låg och poutade på soffan ett tag. Sedan kramade jag på Nath och åkte iväg och hann med tolvtåget, denna gång med alla nycklar och kort tillhands.
  • Skolarbetet, vilket jag trodde skulle ta kanske 2-3 timmar, tog sju timmar. Klockan tjugo över sju satt jag på ett Pågatåg för att ta mig hem och få lite mat, en stor bristvara under gårdagen.
  • Efter en station gick en av dörrarna på tåget sönder, något som tog ungefär tio minuter att fixa. Jag sms:ade hem och berättade att jag skulle bli lite sen.
  • Allt som allt tog det mig en kvart extra att komma hem, så fem-tio över åtta kom jag äntligen in genom ytterdörren, fick mat, och såg på Scrubs. I ett par timmar. Då var kvällen bra igen. :)
Kan för övrigt infoga att under min tid i skolan (ja, på en söndag, vi har passerkort att låsa upp dörrar med) så fick jag meddelande av min bror att om min iPod är körd kan jag få hans. Jag blev mycket glad :) Enda nackdelen är att det står Zzucken på den ;)
Idag skall jag åka in till skolan vid fyra, för att göra klart det allra sista. Vi har inte så mycket kvar att göra, så idag kanske jag till och med får komma hem i vettig tid?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0