Winter Wonderland

Jag har ont i halsen, vilket inte känns helt härligt om jag skall vara ärlig. Jag har varken tid, ork eller lust att bli sängliggande nu, jag måste ju göra bra ifrån mig på jobbet och att vara sjukhemma i början av min fjärde vecka är INTE optimalt...

Julfesten igår var... um... trevlig, I guess. Vi hängde med bra folk, och stack hem efter tre timmar. Mest på grund av att vi missade tåget som gick efter två timmar ;)
Maten var inte utmärkt, lokalen var inte den mysigaste (för klinisk, för skolmatsal) och, well, jag gillar inte märkliga liveband.
Var också lite förvirrad över att alla andra tjejer hade med sig ombyten just för kvällen. Jag tänkte kanske ta med mig en kofta i en annan färg för att markera att jag inte jobbade längre, men byta om, ta på sig heels och gå runt och lukta parfym? Nej. Jag gillar hur jag luktar utan parfym, och jag är snygg även i sneakers  och den klänning jag redan hade på mig ;)

Jobbet går bra! Jag tycker att jag utvecklas snabbare nu, jag hoppas att de andra håller med. Har till och med ringt till ett par kunder under gårdagen, tränat lite på det. Tycker att det kommer naturligt, jag har inga problem när det kommer till softskills, jag behöver bara träna upp det tekniska lite till så är jag game som fan.

Inget rollspel kommande vecka, folk är bortresta och skall på fest och allt. Bläurgh, jag som går under om jag inte har rollspel att se fram emot :S Jag får tvinga Nath att ha en myskväll med mig så att jag har något kul att tänka på när jag sitter fast i jobb :)
Som sagt, har inget emot att jobba, men i början av veckan känns veckan oändlig och har jag någon punkt som jag vill till så går tiden lite fortare. Var ju samma när jag jobbade i bowlinghallen och vi spelade rollspel varje tisdag; Jag hade bäst schema på tisdagar och jag hade alltid något kul på tisdagkväll = tisdag var veckans bästa dag :)

Vi skall åka ner till Malmö idag och köpa julklappar och gardiner till köket. Sedan kommer Diddi hit och bakar pepparkakor med mig och så skall vi nog se på Kejsarens Nya Stil ifall hon får med sig den. Hooray!

Funderar på att göra ett jultema för bloggen nu under december... Vi får se...

Kommentarer
Postat av: Dddididi

mitt namn :D

2008-12-03 @ 22:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0