Penis monkey

För er nördar utan koll vill jag tipsa om världens bästa nördserie, Goblins. Goblins är baserad mycket på Dungeons and Dragons och dylika rollspel, och det krävs nästan att man är spelare själv för att förstå exakt alla fina små nyanser av humor i det hela, men serien i sig är ändå så underbar att det kanske räcker med lite nördhumor för att budskapet skall gå fram ;)

Goblins handlar om ett gäng goblins som är trötta på att vara offer och som helt sonika bestämmer sig för att bilda ett eget adventurer party för att slåss mot orättvisor och ta sig någonstans i världen.
Serien verkar charmig och oskuldsfull at first glance, men det ligger mycket svärta och ondska i den, och en del uppdateringar vill man bara gråta åt.
Jag älskar det <3


Om ni börjar läsa får ni gärna lämna en kommentar här och säga vad ni gillade mitt tips :)

Ursprungligen tipsades jag själv om denna av herr Panda Panda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0