Pray for daylight

Nyvaken. Igår åskade det som sjutton, och jag läste vackra skräcknoveller skrivna av Lovecraft innan jag somnade; dessförinnan såg vi kannibalfilmer utan kannibalism. Nej, förlåt, GRANNBYN brukade ju äta människor. De fick vi dock aldrig se, så ...varför sätta titeln "kannibalfilm" på en film om a) headhunters och b) skumma asiater som gillar att ha sex med kvinnor vars män just har dött? Jag är väl helt enkelt för blond för att förstå :P

Det bidde inget Väla igår, vi åkte ner till Malmö istället. Vi gick in på Spel, Shock och SF-bokhandeln, och sedan in på Spel igen, och kom hem med ett gäng tunga kassar innehållande min brors 18-årspresent, en tjock läderinbunden Lovecraft-samling (samma jag senare på kvällen läste i tills jag somnade), lite trevliga ting från Games Workshop och saker att modda min datorväska med, samt ett par kinaskor åt mig. Till och med Nath tyckte att skorna var fina, så helt värdelöst var det ju inte.

IDAG blir det däremot Väla; skall kika på en skrivare åt min mor och en cykel åt mig själv.
Sedan skall jag tvinga Nath att ta fram lådan med mina lajvkläder i så att jag kan leta rätt på klänningen som behöver finjusteras innan vi far till Gotland nästa helg. Håhå, jaja. När vi kommer hem skall jag nog pilla på lite Orks tror jag, men vi får se.
Detta är en bra nördhelg, helt enkelt.
Å andra sidan borde jag städa här igen; trots att jag stått i två dagar och storstädat här hemma är det nerstökat igen, så uppenbarligen är mitt enda kall här i livet att ta hand om röran efter mig och Nath. "Wo-hoo".

Ahwell. Nu skall jag klä på mig och göra mig klar; skall med tåget om en timme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0