I have the eyes of my mother ...in a little tin box beneath my bed

Trots vedervärdig hårfärg känner jag mig faktiskt inte så fugly idag. Jag ser smal och snygg ut, i (nu blir det modebloggande!) svart tee med texten KILL KILL KILL - Fear will grip you by the throat!, tighta mörkblåa jeans, uppvikta för att visa mina svart/vidrandiga knästrumpor, och i håret har jag ett rött band med vita sömmar och ett hårspänne i form av en skeletthand. Ja, jag är fan snygg. :)
Och jag har en enorm självdistans, to add ;)

Youtubade lite nostalgivideos tidigare. Jag gillar att köra lite nostalgirace, sådär. Apropå nostalgi (om man nu kan säga så) så är det snart tre år sedan Anna dog. TRE ÅR. Helt bisarrt... Tiden springer iväg, minst sagt. Tre år sedan Anna dog, två år sedan jag flyttade från ön, ett år sedan jag och Nathaniel blev ihop. Vad som hände för fyra år sedan har jag dock inget minne alls av, inte heller vad som hände för fem eller sex år sedan... Eller, um, är det sex år sedan jag gjorde slut med Patrick? Mer? Mindre? Gudars. Är jag på väg att bli gammal eller har jag bara för mycket att ha koll på för att lägga märke till småsaker längre?

Springer runt och nyser. Jag undrar om jag har någon hjärna kvar? Ibland känns det som att jag har nyst bort sista minsta partikel av den. Men men, vem bryr sig om hjärnor när kvällsmaten blir på Subway? :D Jag slipper laga mat, och jag får äta god sub med kyckling :) Meow!
Jag gillar att laga mat, annat skall ni inte tro, men ibland känns det som att köket är det rum jag varit mest i i vårt hus, och det är inte en helt kul känsla tbh. Inte med tanke på hur lite tid vi faktiskt spenderar till att äta; det är alltid raid eller annat som drar en ifrån matbordet i förtid, snarare än att man kunde få sitta i lugn och ro och äta. Hemma åt vi alltid i flera timmar; sätt sex Hellberg runt ett bord och se dem tävla om vem som får mest ord i luften samtidigt (vi glömmer äta, vi pratar för mycket). Fast sätt inte sex Hellberg runt ett bord nu; iochmed att Anna är död och att mamma och pappa är skilda så är det nog ingen höjdare faktiskt. ;) (mordib humor? vetefan, men man måste ju kunna skratta åt NÅGOT)

Btw! Jag vann en tradera-auktion på ett fruktansvärt sött litet träskmonster som skall få bosätta sig i vårt vitrinskåp! :)
Skall sätta in pengar till säljaren ikväll tänkte jag, och samtidigt betala av de sista räkningarna så att jag har det överstökat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0