It sounds like a melody

Sedan när är man att betrakta som otrevlig och opassande när man är jättestressad för att hinna med tåget och ber en av tjockisarna som står i bredd framför en i rulltrappan att ta ett steg åt sidan? Såvitt jag har förstått skall man stå still på högra sidan och få lov att gå på vänstra sidan, men tydligen är man att flina åt om man ber tjockisen flytta på sig.

Idioter. Hann med tåget i alla fall, de också eftersom de skulle med samma. Min iPod begick harakiri i morse och eftersom jag var nära att strypa folk på morgontåget då jag var tvungen att istället för ljuva toner höra deras eviga rants om sporter de deltagit i på mellanstadiet så bestämde jag mig vid hemresan att sätta mig i den tysta vagnen, för att slippa höra bevis på mänskliga väsen. Det gick bra tills min gångsgrannes mobil började ringa. Först tänkte jag att hon skulle stänga av den när hon tog upp den, men istället började hon med relativt skärande stämma (det var så förtjusande tyst innan) diskutera alla möjliga saker. Någon irriterad medresenär reste sig upp och sade "det här är en tyst vagn och mobilfri zon" vilket Den Mobiltalande inte hörde. (Den Irriterade sade det inte högt nog, luften var tät och höll hennes ord i en bubbla). Efter några minuter till av mobilpratande fick Den Irriterade nog och ställde sig bredvid Den Talande för att återigen upplysa henne om reglerna för vagnen hon behagat parkera sig i. Den Talande skyndade sig (nja, men jag vill gärna intala mig det) att avsluta sitt samtal och sedan satt vi alla tysta tills vi var framme i Helsingborg, då jag flydde av tåget med min mobiltelefon som musikmaskin.

Jag hatar när iPod dör. Den har gjort det en gång tidigare, och då räckte det att vänta tills batteriet laddat ur och sedan ladda den på nytt så fungerade den.
Jag hatar folk när jag inte har min iPod att gömma mig i. Jag är ledsen, men jag får väldigt snabbt dåra på människor. Folk får gärna prata i telefon, men sitter de i tyst vagn får de faktiskt låta bli. Jag själv avslutade mitt samtal i samma veva jag slog mig ner i vagnen. Det finns väldigt många platser på ett tåg, en ynka bråkdel av de är i tyst vagn, och de flesta som sitter i tyst vagn sitter där av en anledning. Jag vet att jag låter jättegnällig, men jag är bara så trött på människor som a) vägrar låta en gå förbi om man inte säger åt dem samt b) människor som vägrar se skyltar med överkryssade mobiler. Så idag får jag nog stämplas surkärring, antar jag. Jag tycker förvisso bara att det är sunt förnuft, men sådant har ju blivit förlegat numera.

Kommentarer
Postat av: Maritha

håller fullkomligt med dig; man känner sig som en gammal tant på 80+ när man mummlar om sunt förnuft, men det verkar inte vara någonting som ungdomarna får lära sig idag (och de äldre verkar ha glömt vad det var...)! Har tyvärr inte en aning om hur man ska komma tillrätta med problemet..:(
Jag ser alltid till att ha en mobil med så många fnktioner som möjligt, så där har jag för tillfället MP#-spelare och kamera, förutom telefonen, då..;) Den nya mobilen jag fick har dessutom det där igenkänningsprogrammet, så om man hör en låt som man inte vet vad den heter så kan man spela in en snutt, och sedan söker mobilen reda på låtnamn, artist och album! Skitbra!

2007-09-06 @ 22:35:37
URL: http://maritha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0