En trygg hamn i ett hav av kaos

Zombie: Älskade Kärleksmonster, finns det någon möjlighet att jag kan övertala dig att åka med ut på Väla när du har slutat?
Kärlekmonster: Självklart gör jag det.

Han vill göra saker med mig. Han har inget emot att när han kommer hem efter en seg dag på jobbet åka buss med mig i en halvtimme för att lalla runt på ett köpcentrum för att hitta julklappar till sin och min familj. Väl därute bär han mina tunga kassar, värmer mina små kalla händer i sina och bara ...finns till.
När vi blir hungriga slår vi oss ner utanför McDonalds och existerar i samma lilla bubbla, han och jag. Vi diskuterar barn och framtid, och vi är på samma spår. Ingen känner att det är minsta konstighet i att diskutera hur mycket våra framtida barn skall ha i veckopeng, eller varför de inte kommer att få köpa mobil förrän de blivit lite äldre. Det bara är vår sanning, det är vad vi andas. Förståelse för varandra och en otröttlig kärlek.

I helgen slet han och hans underbara systrar som djur tillsammans med mig för att tömma min lägenhet i Kävlinge, eftersom den är såld nu. Han fick ont, men låtsas om inget. "Du är värd det" frustar han fram, och jag känner mig så hemsk som bad honom om hjälp från början.

Igår och idag har jag beställt hans julklappar. Jag hoppas att han blir glad över dem, men det tror jag allt. I vårt kaotiska hem (ni skulle se det! vi har möbler staplade på varandra i vardagsrummet, och i köket kan man inte se köksgolvet för alla kassar och kartonger!) så finns det ändå alltid stiltje, där vi kan stå tätt intill varandra och bara finnas.

Själv önskar jag mig säsong 10 och 11 av Frasier, samt Zombie survival guide. Skall säga det till min mor när hon ringer mig senare ikväll.

FÖR ÖVRIGT så är Zombie på ön mellan natten den 11:e december och arla morgon den 17:e.

En smärre uppdatering.

signoff

Kommentarer
Postat av: Ida

Oh, du har fått dig ett fint kap du!

Oh, jag har döpt min nya kissebebis efter dig :D
Zombie the kittiecat ^^

2007-11-27 @ 13:03:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0