Redogörelse för helgen

Fredaaaaag:

Well, mitt paket kom, jag blev tokigt glad och sprang runt i en evighet och provade dels mina garter knickers och dels min nurseklänning som äntligen dök upp från Tyskland! Detta lilla uppvisande i lycka över kläder förtog dock en större tidsbit av mitt snåla lilla schema jag knåpat på hela dagen, och plötsligt hade jag väldigt kort tid på mig att hinna till Systembolaget innan jag skulle möta Nath på perrongen. Han hade dock missat sitt tåg, så jag hann både köpa sprit och äta innan han dök upp.
Sedan mötte vi upp Jonas på tåget och åkte hem till Lotta där vi förfestade lite med henne och Tobias, väldigt trevligt.
Och sedan blev det kramkalas deluxe hemma hos Lena. Först attackkramas med Lena, sedan bli överfallen av kelsjuk Simon, haha.
När vi tröttnade på att höra de tokiga akustiska gitarrspelarna och deras tokiga akustiska gitarrmusik låste vi in oss på toaletten och lyssnade på musik i Naths mobil. Sedan hittade vi den riktiga festen! En av Lenas inneboende satt och spelade någon konstig trancefilm på sin dator, vi hijackade hans rum och plötsligt var det hela ett enda stort allsångs/nittiotalsdisco-party med Youtube som DJ! Vanilla Ice, Leila K, Dead or Alive, MC Hammer, Sir Mixalot, Dr Alban... Vi körde alla hits ;)
Försökte mig på lite avancerade danssteg som slutade med att jag började falla bakåt, gjorde någon form av brygga och landade på mitt huvud som genast började göra ont. Jag satt sedan still i sängen resten av kvällen. Där blev jag kittlad under fötterna av konstiga män, fick lära mig hur man skadar folk på det bästa sättet och diskuterade rollspelsminnen i en evighet. Sedan var jag trött och ville att vi skulle åka hem, så jag försökte hitta Simon men hittade istället någon snubbe som stod och glodde ögonen ur sig på mig. Sedan kom han efter mig in i sovrummet igen där han, mitt under vårt massagetåg, satt ner två fingrar stenhårt mellan senorna i min handled, något som gjorde bisarrt djävla asont. Vi skrämde bort honom och sedan åkte vi hem. Djävla sopa.

Fredagens outfit:
Vita knästrumpor
Grå kort plisserad kjol
Vit långärmad skjorta
Svart överdragströja
Blå slips med franska liljor
Blå kavaj med skolemblem och med en Skeletor-pin



Löööördag:

Sov fram till tolv, sedan började jag sy. Sydde till typ ett, då Nath kom tillbaka och vi alla tre gick och åt pizza, och sedan gick vi hem och jag sydde vidare. Vi såg på Zoolander while at it, lika bra som alltid ^_^ Vid typ fem var jag ÄNTLIGEN klar med den elaka paljett-bh:n och jag beslutade mig då för att sova middag en liten stund. Vaknade vid sex, lagade mat och folket och så dök Simon upp också! Sedan hade vi duschstafett (en ut, en annan in, som ett kugghjul) och därefter kom Robin och Mia också hit. Sedan lurade jag alla att tåget skulle gå 20:26, så vi knallade glatt iväg till tågspåret - där vi fick sitta i 40 minuter och vänta eftersom det faktiskt inte alls gick något tåg innan 21:00.

Förfest hos Lena i en timme, jag ägnade tiden åt att byta om. Fick även i mig lite Passoã, jag behövde liiiiite alkoholbaserat mod för att våga gå runt och visa halva rumpan hela kvällen. Mia hjälpte mig med strumpebandshållarna och Simon hjälpte mig med ögonfransarna. Simon fick även spela rollen som plånbok/sugardaddy (han hade fickor; jag hade det inte) så jag slapp springa runt med en jobbig handväska hela kvällen.

Väl på Vogon blev jag inspanad av läskig pensionär med rullator som genast började tjata på mig om att få bjuda på alkohol. Jag sade först ja i ren förvirring, men när han sedan stod bredvid mig inne på toaletten försökte jag förklara att jag inte alls ville ta emot något.
C: "Det är lugnt, tack så jättemycket men jag har redan, eh, vänner som vill bjuda mig massor och då blir jag så full."
T: "Ja, men jag vill ju visa min uppskattning! Dina kläder är så vackra, hur skall jag kunna visa hur mycket jag uppskattar dem? Jag kan ju inte ge dig blommor!"
C: "Det räcker att du säger det, tack så mycket. Du behöver verkligen inte köpa något åt mig, det är lugnt."
T: "Jag har redan bjudit alla de här tjejerna som sitter hos mig på middag idag. [hans lilla posse på fyra-fem unga tjejer som verkar hänga med honom för sprit?] Jag är till för att bjuda, du är till för att vara vacker!"
C: "Eh, tack, men nej tack"

Stupid me trodde ju att han hajade galoppen där. Det gjorde han inte. Jag och Lena satte oss inne i röda rummet (sitta ner! ljuva verklighet för mina fötter!) och plötsligt var han vid vårt bort. Lena förklarade IGEN att jag inte var intresserad av att bli bjuden på något av honom, han sade något skumt på tyska och försvann. Sedan slapp jag honom resten av kvällen.
Efter ett tag av vilande i röda rummet dök typ ALLA mina Vogonvänner upp och jag minglade runt som en toka bland alla dessa underbara människor som faktiskt såg så glada ut över att se mig. Dansade runt med allihopa, hamnade på scenen med Mia och höll mig sedan kvar där. Det var ju mer plats!
Blev raggad på av lite folk jag inte riktigt ville bli raggad på, blev vidrörd av ungefär ALLA på plats (jag vinner LÄTT tävlingen "den mest folk tog på", hrrr) och hade under en stund en man som höll i min rumpa när jag dansade.
C: "Uj, du håller i min rumpa"
S: "Hahah, jo, det gör jag. Är det okej?"
C: *klappar på huvudet*
S: "Det där var den bästa responsen NÅGONSIN!! :D"

Vogon var, i sin helhelt, sjukt bra. Min bröstkorg är fortfarande öm (idag, måndag), jag saknar lite hud på tårna och jag har ett stort hål i mina strumpor eftersom jag råkade gå in i en hoppande synthare.
Jag drack inte särskilt mycket och slapp ju undan bakfylla under gårdagen :)

Lördagens outfit
:
Svarta skor med röda klackar och sulor
Röda overknee stockings
Svartrandiga overknee stockings
Röda garter knickers
Svart korsett med röda svalor och röd snörning
Svart halterneck-bh med svarta och röda paljetter
Röda superlånga lösögonfransar
Svart ögonskugga
Svart cylinderhatt

...och det var, som man säger, det. ^____^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0