Goodness gracious!

I stort sett klar. Skall springa upp med tusen omgångar saker på vinden och sedan skall jag dammsuga hela lägenheten, och sedan kan jag äntligen börja bygga tårta!

Idag är det helt bisarrt fint väder. Enligt termostaten i mitt köksfönster har det varit 21 grader, men det stämmer ju inte helt och hållet. Tror jag. Det har faktiskt känts som tjugogradig värme ute. Ljumma vindar, gassande solsken och nu skriker måsar utanför mitt fönster. Jag gilla rmåsar. Jag är förvisso livrädd för dem, men jag gillar ljudet av dem. Måsar är Gotland för mig. Stränder.
Vid två tillfällen idag har det suttit en korp eller kråka eller något i trädet utanför min balkong och skränat. Verkligen väsnats! Jag har ägglossning och är lagom pms-moody, och jag hade stor lust att knalla ut och strypa fågeldjäveln. Eller i alla fall kasta sten på den... (Fear not, jag gjorde inget av endera)

Jag har ingen blekaste om när folk kommer ikväll. Lotta och hennes gäng kommer nog med tio-tåget, Viktor sade "Jag kommer efter jobbet, tänkte jag" och han brukar väl sluta typ fem eller sex? Förvirrande. Jag måste pula klart här, göra tårtor, äta något och duscha, och sedan skall jag get dressed samt sminka mig. Får se ifall Vickevire hör av sig så får jag kontakta Smege sedan också. Och sedan får vi se ifall alla de där från guildet som jag har bjudit med kommer eller inte, haha :D
Ohwell. :)

Inte särskilt nervös - ännu! Vi får se, kanske krälar jag runt på mina knän och vrider mina händer senare, när jag är klädd och ingen har hört av sig ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0