WM3

Jag är så förbannad att jag skakar. Jag hittar inte ens ord för att uttrycka all ilska som byggs upp inuti mig, jag återfaller bara på barnsliga uttryck och det fungerar inte.

Jag vet inte hur insatta ni läsare är i det hela. Jag själv hade ärligt talat aldrig hört talas om det här förrän igår, när jag gjorde lite efterforskningar till den video av Michale Graves (Butcher Shop) som jag postade här häromdagen. I videon säger de att även fast det är förskräckligt att tro att tre små barn blivit mördade i en satanistisk ritual, så är det inte lika hemskt som att tro att de blev mördade av föräldrar. I videon nämner de också namnet på Damien Echols, vilket fick mig att googla på graves +damien, och det jag fick reda på var värre än jag kunnat tro:
Storyn är, kortfattat, att tre pojkar i övre tonåren blev fängslade för ett bestialiskt mord på tre åttaåringar 1993, och har suttit i fängelse -dömda för morden- sedan dess. Damien Echols är den av de tre som är dömd till döden, och de andra sitter på livstid utan chans till benådan samt livstid plus fyrtio år. Men... bevisningen är vedervärdig och inget pekar egentligen på att de fängslade pojkarna har någon som helst konnektion med morden. Snarare är det ganska många bevis som pekar åt helt andra håll - något man valt att helt och hållet ignorera. Och ändå sitter de där, de tre som idag är lite över trettio år gamla. Oskyldiga. Och jag blir så satans arg! Jag ser på den första dokumentären om det, Paradise Lost 1 - Child murders at Robin Hood Hills (http://imdb.com/title/tt0117293/), och det gör mig så arg och förtvivlad. Det är så orättvist. Folk lät sig styras av korkade och naiva fördomar;
  • Damien Echols klädde sig i svart, lyssnade på Metallica (!!) och var intresserad av wicca. Ah, alltså är han en mordisk satanist som offrar åttaåringar.
  • Jesse Misskelley hade ett IQ på 72 och genom ledande frågor från polisen hittade han på en historia med allt för många saker som inte alls stämmer överrens med hur saker gick till - alltså, en utvecklingsstörd ung man som blir ledd och styrd av polisen drar en historia i stundens hetta och hans story är full av grova fel -ändå sätter de dit honom och de andra för morden?
  • Jason Baldwin sägs ha skrytit om mordet inför en kille han under en lunchrast träffade för andra gången i sitt liv, och ingen undrar över varför i hela fridens namn han skulle berätta en sådan sak för någon som är närapå en total främling?

De styrs av religion. De styrs av korkade fördomar och rädsla. Och jag blir så djävla förbannad att jag inte vet var jag skall ta vägen.

Jag skall se Paradise Lost 2 - Revelations sedan. En Paradise Lost 3 är på väg att skapas, och fortfarande sitter de tre männen instängda för livet.

Jag rekommenderar er att läsa på följande sidor:
Och jag rekommenderar er att se dokumentärerna, även fast jag själv bara har sett en av dem so far.




Andra bloggar om:
, , ,
 , , , ,
  och

Kommentarer
Postat av: caroline

http://www.crimelibrary.com/notorious_murders/famous/memphis/updates2.html?ect=7

den måste du ju länmka till med :D

2007-01-13 @ 00:47:59
Postat av: Zombielicious

Done and done! :)

2007-01-13 @ 00:50:54
URL: http://zombiefied.blogg.se
Postat av: s.snö

Intressant hur alla kan veta allt om ett rättsfall utan att ens satt sig in i det speciellt djupt. Man ska vara ganska försiktig med att stämpla folk som oskyldiga eller skyldiga utan att egentligen veta vad man pratar om.

Frid! / S.Snö

2007-01-22 @ 22:50:46
Postat av: Erik

Jag tror det är en ganska viktig ?hearing? på gång i WM3-fallet. Har för mig att det är slutet av maj 2008. De har bland annat jämfört DNA från brottsplatsen. Bör komma upp på www.wm3.org.

2008-05-22 @ 15:33:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0