Speak of the Devil

Jag har ätit. Det spelar ingen roll: Hjärnan går på halvfart i vilket fall, och jag har ont i ögonen på grund av sömnbrist. Sömnbrist? Dumheter! Jag somnade runt ett och gick upp efter sju, det är åtminstone sex timmars sömn där. Det känns onödigt att vara närapå illamående av för lite sömn, när jag inte tycker att jag har sovit för lite. Visst, jag hade kunnat sova tio timmar istället, och vaknat och varit överpigg, men... jag har inte fuskat med sömnen, jag lovar! Jag tror dock att jag vaknade till en snabbis i morse och filosoferade över klockan innan jag somnade om igen, jag har ett kort minne av hur jag vänder mig i sängen och ser på kuddarna.

Texten är struligare än jag hoppats. Jag har svårt att genrebestämma den, eftersom jag är rädd att stirra mig blind. Jag måste ta ut genre samt ett antal stilpåståenden för att ens kunna skriva min analys, men jag oroar mig över att ta ut fel stilpåståenden och vara tvungen att om några timmar skriva om allt igen, och att då försöka ignorera det jag tyckte stämde så bra tidigare. Textanalys är nog inte riktigt mitt ämne... På sätt och vis är det ju kul, men jag gillar inte saker som får mig att känna mig even more stupid än jag är. Tro det eller ej.

Skall komma igång med mitt evinnerliga skrivande nu. På sätt och vis känns det dumt att sitta i sängen där jag är begraven av papper och inte har tillgång till bra yta att ha under när jag skriver på mitt block, men det är bekvämt och får mig att slappna av lite mer än att sitta i köket och högtravande försöka komma på smarta saker att skriva. Å andra sidan kanske det är dumt att jag slappnar av när jag är så dödligt trött.
Om jag bara lyckas plocka ut genre och stilpåståenden kanske jag kan sova en sisådär två timmar sedan... Jag tror att det skulle göra under för min hjärna just nu.

Mrrrr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0