She rides

Min mage är ooooh så tjock och mullig och herregud vad full den är! Jag har för första gången i mitt liv kokat pasta carbonara, och den blev riiiiktigt god. Perfekt med tagliatelle till också, allt ligger i formen på pastan! Nu är jag så mätt att jag nästan hallucinerar, och det är ju bra. Carbonara är billigt att göra också, ingredienserna går på något runt en trettiolapp, och det är ju inte alls farligt. Går säkert att dryga ut också, hälla i vatten och redning och mer kryddor för större mängd mat.
  • Knaperstek bacon skuren i små små bitar
  • Stek lök
  • Koka upp 3dl matlagningsgrädde, häll i löken och baconet
  • Häll i salt och peppar
  • (jag hade ingen vitlök, men jag hade gärna klämt i lite av det också)
  • Koka tills pastan är klar och det ser bra ut, och smaka av och sådana saker
Sjukt gott.  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0