Mrr, Zombie sleepy

Nej, orka mer skolarbete nu. Jag får ingen större klarhet i det - får ringa Lotta imorgon och snyfta lite. Har några saker jag skulle behöva ta mig till SoL för att kolla upp också, morr... Får se ifall jag orkar, men jag tror att det vore bäst så. Och så maila det till Marit sedan. Oh, vad mycket enklare världen vore om jag hade en skrivare... Eller om Lotta hade internet igen.

Jag är sömnig. Skall posta detta, och sedan är det dags för Zombie att ta på sig skelettpyjamas och krypa ner i sin svartbäddade säng. Eh, alltså, säng bäddad med svarta lakan, inte bäddad utan att betala skatt. Fast å andra sidan betalade jag ju inte skatt för att bädda den... svartbäddad it is. (svartbäddad = perfekt particip)

Jag har subjektiva predikativer, satsscheman och particip virvlande i huvudet. Misstänker att jag kommer att drömma helt galet. Inga nyheter på den fronten, alltså :P

Imorgon blir det lunch med Caroline. Måste komma ihåg att kolla hur mycket pengar jag har på kontot; jag vill köpa lite snygga ljuslyktor från Lagerhaus, och det skulle gå på runt 200:- Well, det är inte så farligt. Men jag måste ha råd med mat över helgen, och jag måste vara försiktig så att jag inte råkar handla upp de pengar jag skall köpa nytt åkkort för. ...jag är sugen på carbonara igen...

Nu känner jag att min hjärna börjar förbereda sig på explosion (av trötthet och för mycket grammatik, naturligtvis) så för allas säkerhet och min egen hälsa är det dags att säga adjö för dagen.
De senaste tre dagarna har jag legat på lite över hundra unika besökare, trots att jag inte ligger på framsidan. Oj oj. Välkomna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0