Kald wie das Eis

Och en halv evighet senare var jag hemma igen. Med tusen ångesttankar och en mer och mer påträngande förvirring. Vi har två meningar vi inte hittar några fel i! >_< Vi har suttit i tusen timmar och kämpat, satt ut fraser, satt ut satsdelar, plockat in skiten i satsschemat - och två av meningarna kan vi inte få till något problem med. Den ena är lite störig, för det är två infinitivfraser sammanbundna av en konjunktion, men... det kan ju inte vara fel.
Meningen var att vi skulle lära oss slå i SAG. Nog fan har vi slagit i SAG, alltid, men det är ju inte helt lätt att hitta svar på fel som inte finns.

Vi lunchade först. På Valvet igen, vårt stamställe. Idag provade vi något nytt, eftersom jag blir illamående av de väldigt goda kycklingspetten med jordnötssås. Istället tog vi... kycklinggryta med kokosmjölk, bambu och curry. Den kommer med en varning - (Stark!) - men vi var modiga. ...haha, min hals har brunnit, min tunga försökt fly och kinderna har hettat trots att jag i annat frös. Jesus Fucking Christ, vad hett! Vad starkt!

Senare fikade vi i Undercity, och då tog jag en semla och en cola. Och det smakade ingenting, för mina smaklökar hade brunnit upp.

Ikväll skall jag skriva ner våra lösningar på de åtta meningarna och försöka formulera mig så bra som möjligt. Ärligt talat tror jag inte att vi får godkänt, och det är så taskigt. Vi har kämpat som grisar (eller gylfar, eftersom jag uppenbarligen inte kan höra skillnad på "Gris" och "Gylf") MEN! Både jag och Lotta har reagerat på alla de här övningarna med satsschemat och satsdelar är utmärkt övning för oss inför tentan! Så helt bortkastat är det ju trots allt inte :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0