I'm going slightly mad

Det är fortfarande ganska varmt ute. Över fem grader, och då har solen ändå gått och gömt sig för länge sedan.

Jag är lite sömnig. Får se hur kvällen blir; beroende på hur sent det blir skall jag kanske över till Smege och fika lite. Fast egentligen borde jag duscha och sedan se till att somna tidigt... Jag skulle lätt kunna gå till sängs redan nu, och märkligt nog känns det mycket senare än det faktiskt är. Hade jag inte nyss sett på klockan skulle jag lugnt kunna tro att den vore nio eller tio. Min kropp är seg och öm, och min skalle tung. Konstigt. Just nu behöver jag seriöst rycka upp mig lite, och börja inse att jag fortfarande kan vara uppe i fem-sex timmar till innan jag skall sova.

Imorgon skall jag in till Lund vid elva och göra grupparbete med Lotta. Vi skall analysera meningar och med hjälp av SAG beskriva vad vi tycker är fel på dem. Men... det är inga enkla meningar att laga fel på, kan jag säga. Jag ögnade igenom det hela lite snabbt när vi fick det i fredags.

Jag har ont i min tumme idag. Igår stoppade jag handen i min ryggsäck varpå något stack mig jättehårt i tummen, och det blödde och ömmade ett bra tag. Under kvällen igår lugnade det sig, och jag trodde att det var över. Idag är dock tummen liiite svullen precis runt såret, och det gör ont varje gång jag råkar komma emot något med den lilla svullnaden. Lagom jobbigt. Det märkliga är att jag hittade INGENTING i väskan som skulle kunna ha skadat mig, och ett tag inbillade jag mig -nära till hysteri!- att jag hade råkat få med mig något läskigt exotiskt mördardjur i min påse äpplen jag köpt strax innan. Denna mystiska tvångstanke grundas i att när jag praoade på Frukt och Grönt i affären varnade mamma mig när jag plockade upp bananer med orden "Se upp, för det finns en risk att det ligger exotiska spindlar och sover bland bananerna". Tack för den, sedan dess är jag rädd för bananer. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0