Frågvis, näsvis, zombielicious

Citat blogg.se:
"E-postadress för inloggning
Den e-postadress du vill använda för inloggning till tjänsten. Adressen verifieras.
Vi lämnar inte ut din e-postadress till tredje part."


...så hur i hela fridens namn kan jag då få ett korkat spammail angående huruvida jag vill göra reklam för någon som säljer underkläder, ett mail som är relaterat till att jag har en blogg?

Detta är mailet jag fick:



Saker jag stör mig på angående mailet:
  • Personen vars namn står som avsändaradress är inte samma person som har författat mailet
  • Mailet är inte skickat till MIN adress, utan till en info@-sidan i fråga-.se. Whaaaat? Är jag reggad där eller vad? :/
  • Sedan när verkar MIN blogg vara en sådan som skriver om mode och liknande?
  • Hur i helvete fick de tag på MIN mailadress?
Jag har sett att detta just nu är ett relativt hett ämne i bloggvärlden, så jag tänkte dra mitt strå till stacken.
Jag stör mig på att folk faktiskt nappar på ett sådant här erbjudande; inser ni inte hur dumdristigt det kan vara att lämna ut sina adressuppgifter till ett företag som vill tjäna kundkrets genom att marknadsföras genom subtila meddelanden i bloggar över hela landet? I synnerhet då det inte verkar vara en viss sorts bloggar de vänder sig till. Politikbloggar, modebloggar, skvallerbloggar, dagboksbloggar... Varför är vi alla målgrupp?

I vilket fall som så verkar det stämma att man får en trisslott, enligt en av de som skrivit om detta. Wohoo.
Sidan i sig är heller ingen jag skulle göra reklam för. Deras kläder ligger på en summa jag tycker är för hög, och det går att hitta billigare i vilken amerikansk butik som helst. Annars rekommenderar jag eBay eller Tradera, där kan man i alla fall få en uppfattning om hur säker säljaren är. Folk som gör reklam via bloggar för en sida där de säljer dyra kläder är inte min kopp té. Så det så. (och läser ni här så får ni gärna förklara var ni fick tag på min mailadress, tack!)



Andra bloggar om: , , och

Kommentarer
Postat av: Anya

Hehe fick ju samma, men jag gjorde reklam för dom!
Ja tar inte min blogg på så stort allvar, och vill ngn ha en länk så fine! Trisslott eller inte. Ska man nu bry sig om pengar hade man kunnat be dom betala mer med tanke på att de faktiskt bara betalar 25:- för en annons vilket är en struntsumma. Men men, jag skiter i vilket, min adress upphör om en månad då jag flyttar utomlands. Men förstår absolut din tanke och verkar rätt skumt att de skickat till dig när deti nte står d i mailet. Oh well!

2007-01-15 @ 18:31:34
URL: http://anya.webblogg.se
Postat av: SKiNHEaD BArBiEdOLL

Hahaha en trisslott - vilket kackigt pris!

2007-01-15 @ 18:53:33
URL: http://SKiNHEaDxBArBiEdOLL.blogg.se
Postat av: Jonastomine

Spirits are speaking in my dreams and other ways

2009-10-05 @ 14:31:26
URL: http://jonastomine.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0