Djäkelpang

Saker som gör mig alldeles LAGOM irriterad:
  • Någon djävel har snott även min ANDRA cykel, den jag har stående i Lund. Så. Båda mina cyklar är stulna, gulligt värre.
  • Fittgubben på tåget som vägrade flytta sin väska från platsen jag ville ta med motiveringen "det finns faktiskt massor av andra platser". Det fanns det inte. Det fanns kanske fem andra platser, och folket som strömmade in i vagnen var minsannemig fler än så. Jag muttrade "jaha, förlåt då, mupp" och hittade en annan, bättre plats. I vilket fall som: Vad fan är det med folk? Jag frågade trevligt om jag kunde få sitta där, och han beter sig som en svidfitta.
Utöver det har det varit en bra dag. Trevlig fika med Smege, Viktor och någon till som jag inte minns namnet på. Jag höll mig mest tyst och lyssnade, men det var trevligt ändå. Jag känner mig lite avtrubbad och sleepish, så jag orkar inte försöka göra mig hörd idag :P

Kul lektion, men med egentligen värdelöst innehåll. Vi har typ ingen nytta alls av att kunna det vi gjorde idag, men vi hade kul och skrattade glatt. Det kändes pedagogiskt á mellanstadie, och det var en fin start på terminen.
Imorgon skall jag och Lotta luncha och fundera ut vad vi vill säga när vi skall opponera på seminariet på torsdag, och sedan skall jag leka med Viktor. Mm. Jag tycker om att ha planer.



Andra bloggar om: , , , och

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0