Color me blood red

Det är tio grader varmt, klarblå himmel (med små vita fluffiga moln) och solsken. Idag är en sådan där dag när jag bara vill lägga mig ner på en skön gräsmatta och tokle upp mot himlen!

Att måla om mitt rum kostar runt en tusenlapp färgmässigt, och sedan lite mer eftersom jag måste hyra en slipmaskin för att slipa bort den gamla färgen från väggarna. Eftersom det är så billigt funderar jag allvarligt på att måla om hallen också, snacka om att jag kommer att ha drömlägenhet sedan! :D Skall be en elektriker byta sladdar på mina lampor så får jag se till att få upp dem också; det hade varit fint att sätta min ljusslingeboll i hallen, till exempel.
Har fått med mig en gigantisk färgkarta hem, så här skall väljas och vrakas! Hittade genast en jättesöt rosa, får se ifall det blir den. Annars är jag sugen på lila... Wohoo! Pratade med pappa om saken, och han verkade inte alls anti att sätta över lite mer av mina pengar så att jag kan köpa färg och måla om här hemma. Han dissade inte ens idéen att jag skulle göra det själv! :D
Kvinnan på Flügger var för övrigt jättetrevlig och väldigt hjälpsam, så nu har jag svar på mina tusen frågor. Nu behöver jag bara någon som vill hjälpa mig måla ^_^ Funderade på nästa helg, alltså helgen innan jag åker till Paris, kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0