Three blind mice

Händelserik dag! Jag har, eh, shoppa liiiite över min satta budget på 200:-. Förlåt, men jag hittade ju två jätteintressanta böcker om Hitler och Andra Världskriget som jag var tvungen att köpa! 600:- för dem. Sedan köpte jag ett par söta stayups i nätmodell med prickmönster, totally yummylicious. Sex ljuslyktor i färgat glas; tre turkosa och tre rosa, samt ytterligare tre ljuslyktor i svart med mönster av vita döskallar. Utöver det köpte jag två förpackningar tvålar; två tvålklubbor i den ena och den andra var en tvål i form av en chokladkaka. Men utöver det så köpte jag inget! :P Lagerhaus är mitt plejs, aight!

Har nu även skaffat lånekort på Lunds Stadsbibliotek, efter att jag följde med Caroline in där för att vänta på att mitt tåg skulle gå. Hittade då två Get Fuzzy-böcker jag kände ett stort begär att låna med mig hem, så numera är jag en normal citizen med lånekort :)

Gick mot perrongen, fick syn på en buss som stolt deklarerade KÄVLINGE, så jag tog ett wildcard och hoppade på. Hade ingen aning var bussen skulle stanna, eller när, men det visade sig att den stannade utanför ICA Supermarket samtidigt som tåget skulle komma till perrongen, så det tog mig fem minuter längre att gå hem, men det är ju inte så farligt. Jag åker hellre tåg, men de dagar man inte orkar vänta på tåget kan det ju helt klart vara en idé att ta bussen istället!

Jag, um, råkade göra bort mig lite på Graffiti när vi lunchade också... Jag satt och bläddrade lite i mina Hitlerböcker, när jag av en slump fick syn på att Hitler gick med käpp och hade svarta glasögon på framsidan av ena, varpå jag roat utropade: "Kolla! Hitler har blindbrillor!" och precis när meningen lämnat min mun kom jag på att det satt en blind man med ledsagare bara några meter ifrån mig. Jag rodnade som ett äpple och viskade till Caroline "Kan vi inte gå? NU?" och vi tassade illa kvickt därifrån, fulla av skratt. Det var pinsamt. Jag menade verkligen inget illa, och hade helt förträngt att det satt en blind man på samma café som oss. Nå, förhoppningsvis hörde han inte, eller tog inte illa upp.

På väg hemifrån mot tåget i morse, förresten, kunde jag knappt gå på grund av kramp i vänstra låret. Hur i hela fridens namn jag lyckades få kramp i låret står över min förståelseförmåga, men något djävelskap var väl i luften antar jag.

Nu skall jag komma igång med skolarbetet, för ikväll skall jag på klubb med Caroline och Magnus! (så jag måste hinna hitta en bra outfit, duscha och äta i tid, innan jag tar tåget in till Lund vid halv tio)

Kommentarer
Postat av: Jen

Snubblade förbi din blog när jag säkte på Google efter "paljetter". Jag har nämligen problem med att fundera ut hur FN jag ska få på dom på min väska. -o-___-o- Och HA HA HA!!!, det med Hitler och blindbrillorna var nog det roligaste jag läst på länge! Skratta så tårarna börja svida i hörnena! XD Tack för skrattet, du skriver bra och roligt, faktiskt. Hoppas du fortsätter med din blog. Ja ne! (japanska = ses!)

2007-10-28 @ 17:54:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0