The bees swarm around my mouth

Har börjat fundera på min packlista inför Paris-resan.
Hittills har jag bestämt att jag skall packa med följande:
  • Min svarta kofta med rosett och min svarta midjelåga köfta med trekvartsärmar. Båda gör vilken outfit som helst till en bedårande sammansättning!
  • Min svarta klänning med vita prickar. Fungerar lika bra under shopping som vid utgång på kvällen. Ett utmärkt val, alltså.
  • Min svarta tröja med kattöron. Om inte annat för att jag vill ha den på hemresan, den är mysig och fin.
  • En svart pennkjol, och kanske körsbärskorsetten. Man vet ju aldrig när man behöver vara lite extra uppklädd.
Skor... Jag är tveksam. Det blir ju självfallet vinterstövlarna, men jag vill gärna ha med något med lite klack. Frågan är bara hur höga klackar jag kommer att orka sporta, och jag vet inte alls hur väglaget är i Paris. De heelsen jag köpte i London för två år sedan är låg klack på, men är samtidigt väldigt söta och passar finfint till mina rara femtiotalsoutfits. Försöker orka gå in mina vita gympaskor så att jag kan ha dem utan att få skavsår; kanske vore en idé att ha dem på mig när jag nu skall skutta till ICA Nära och köpa mjölk... (Funderar för övrigt på att synda och köpa mig en liten chokladkaka: Det hade varit fint att ha när jag surlevlar i WoW.)

Andra saker som skall packas:
  • Min laptop, och allehanda sladdar till den.
  • Min iPod, och sladd till den.
  • En kamera, eller så får mamma ta med sin.
  • Ett antal bra böcker. Jag tänkte köra på en av mina triologier, det borde räcka...
  • Goffe, för jag reser ingenstans utan honom.
Nu tar hungern över hjärnan, dags att fly!

Kommentarer
Postat av: Elenaria

Chansa på att det är mycket bättre, och att de har uppvärmda gator annars! Ni lär säkert åka med Metro och så vidare också. Überhala hiheels är nog inte att tänka på, men något med klack tycker jag absolut låter bra.
Det lär ju knappast komma jävelpangsnöstorm och bli ishalt, iaf. Det är ju Paris, ändå. Och så tungt är inte ett par extra skor :)

2007-02-06 @ 20:13:51
Postat av: Zombielicious

Det är lagom klack på dem för att jag skall orka gå i dem en helkväll, och den extra lilla tyngden får det ju helt klart vara värt för att slippa gå i vinterstövlar om vi går på teater eller något ^_^

2007-02-06 @ 20:40:20
URL: http://zombiefied.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0