Mmmonster

Kurslitteratur för 750:- brände snabbt hål i min fina budget. Och Marilyntavlan fanns inte! Missnöje! Provade tre ursnygga klänningar på H&M, var för kurvig för alla tre. De satt perfekt över midjan, ryggen och rumpan, men lite väl snäva över byst och höfter. Förutom 38:an jag provade; den var gigantisk över midjan, passade någorlunda över bysten, var alldeles för stor i axlar och rygg och snäv som fan över höfterna - det var en klänning jag skulle ha behövt bärhjälp om jag hade den på mig. Hur korkade storlekar gör de? Varför i hela fridens namn får vi smala men kurviga tjejer inga kläder som passar? Jag vill inte bara köra på twopiece, jag vill gärna ha klänningar som sitter snyggt och framhäver mina kurvor. SNICKSNACK och DUMHETER, ffs!

För övrigt så verkar kursen vi skall läsa nu (Språkets variation och utveckling efter 1900) vara riktigt intressant. Susanna är so far en bra och entusiastisk föreläsare, och kurslitteraturen verkar kul (om än dyr som myrhonung!)

Jag måste boka tvättid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0