Life is plentyful, but nothing lives

Jag är verkligen trött idag. Mår nog bättre när jag får komma ut i vädret och får i mig lite mat. Det är ett tag sedan jag åt något sist; Jag åt bara mackor igår kväll. Visserligen åt jag ju den där dödsstarka curryn igår, men ...just nu... det är alldeles för lite mat jag får i mig varje dag. Jag äter ju inte ens mat varje dag. Ibland blir det bara något äpple och lite macka. Och macka är inte mat... Men idag skall jag som sagt luncha med Caroline, så då får jag äta lite :)

Jag har cirka 1400:- på bankkontot; då kan jag utan att behöva känna mig stressad köpa de där ljuslyktorna i lugn och ro. Bra. Jag gillar inte att känna mig pressad på grund av pengar. Handlar jag för max 400:- idag har jag en tusenlapp att klara mig på över helgen, fram tills jag får pengar överförda härnäst. Det är ju lugna puckar! Skulle det bli utgång ikväll har jag till och med råd med det! (och blir det inte utgång har jag tid att diska och städa i lugn och ro, båda alternativen är lika bra :))

Mrrr. Pengar. Jag gillar att ha pengar. OCH att ha någon som är smart som sköter dem åt mig! ^_^ Jag får gå i aktieskola hos min far, tror jag, så att jag kan bli vuxen och ta över ansvaret för mina pengar själv. Visserligen har jag inga problem med att han som har stenkoll sköter det där åt mig, men å andra sidan måste jag ju själv ta ansvar för saker och ting förr eller senare. Kanske kan han låta mig prova med en tusenlapp och se hur det går? Jag behöver ju inte ta hela beloppet på en gång, haha :)

Nej, nu skall jag packa min väska och sedan dra in till Lund. Jag återkommer med en miljon poster sedan, don't fret :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0