Gott weiss ich will kein Engel sein

Jag och någon annan (Lotta? Anna? Bruden?) var änglar och flög runt. Vi var jagade av en grupp som var religiösa och ville döda oss för att vi var oanständiga, men när de slutligen fick tag på oss (när vi flydde från dem via havet) så lyckades vi förklara för dem att vi inte var ute efter att uppröra eller upphetsa (vi hade ju inga kläder på oss, i stort sett) och plötsligt var de på vårt lag mot någon gemensam fiende vi tydligen hade. Jag klippte håret i en jättekort page och nu var Ida den andra ängeln, och vi hade jättekorta klänningar med kjolar med mycket vidd och med förklädesknäppning upptill, jag i rött och hon i svart.
Pontus var med också, och Smege, men jag minns inte vad eller varför de figurerade. Kanske var de med i gruppen vi lyckades omvända?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0