Du Feigling, Verräter

Jag har för övrigt fortfarande huvudvärk, nu trevligt utblandad med en aning illamående på grund av åksjuka. Jag tycker att det är mysigt att åka buss, men de hade så varma element ombord, vilket gjorde mig illamående. Jag har väldigt svårt för enorm värme när jag rör mig på vägarna, oavsett om detta gäller värmen i bil, buss eller på tåg. Jag vill inte frysa, men jag vill kunna andas frisk luft för att hålla mig kry. Annars blir jag illa kvickt illamående.

Vilket samtidigt är konstigt: har man normal balansförmåga blir man lätt åksjuk/sjösjuk. Alla som känner mig vet dock att jag inte har normal balansförmåga; jag har snarare ingen balansförmåga alls. Det räcker för det mesta att jag skall råka väga för tungt på ena benet eller att någon helt sonika puffar till mig för att jag skall falla omkull. Detta låg mig självklart i fatet då jag tränade fäktning med Grabbarna Grus, och då jag lyckades fälla dem genom finter men samtidigt själv förlorade balansen och föll omkull jag också. Meningen är ju att man själv skall vara den mäktiga, stående, som kan utnyttja sin motståndares vertikalposition och därmed vinna striden; när jag själv faller några sekunder efter hinner ju min motståndare utan problem attackera mig, så att jag förlorar. Nackdel.

Skall försöka komma på hur jag skall skriva ner vårt svar på punkt 9/10, och sedan ringa Lotta och berätta hur jag skrivit så att hon har en chans att kommentera innan jag mailar det till Marit. Jag är lite osäker på ett av de svar vi givit, men jag vetefan vad vi istället kan skriva för att få klarhet i det hela. Nackdel. (nackdel är uppenbarligen ett ord jag ofta använder mig av.) När jag har gjort det skall jag äta lite, och sedan är det dags att kolla in outfits inför kvällen innan jag duschar och gör mig redo. Ack, jag misstänker att jag kommer att vara trött och bakfull på föreläsningen imorgon. I värsta fall så smiter jag på rasten, men jag kan nog stå ut. Får se vad det var hon skulle prata om; föreläsningen är ju obligatorisk.

Nu skall jag get going med syntax-rapporten igen. (någon som minns radioprogrammet Syntax Error, där de spelade chip mods? Det var sjukt bra! <3)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0