Zombies ovärderliga tips

Det finns musik som kan få ens humör att vända typ sådär 180 grader innan låten ens kommit halvvägs igenom. Jag kommer bara på en handfull låtar nu, men det är ju en bra bit på vägen!
  1. Dschinghis Khan - Moskau. Gärna med videon till! Kom igeeeeen, ingen kan sura till tonerna av tysk schlagerdisco! Seriöst. Den här är väldigt catchy, texten äger allt och alla och dansen är så djävla bäst <3 [klick]
  2. Danny Elfman/NMBC - Poor Jack. Jack har just förstört hela julen och står och är emodeppig på en kyrkogård. Sedan ändrar han sig, och det är hela den grejen som är så fin. Egads, kom igen, lyssnar man på denna när man deppar så hänger man snart inte läpp längre! Inte jag i alla fall. ...är jag för enkel? o_O [klick] Triumf!
  3. Misfits - This Island Earth. Bygger långsamt upp sig mot sin otroligt rara refräng. Man måste ju le, den är så fin <3 [Skum snubbe som gör en halvdan och inte helt bra cover, men ni får en aning om den iaf: klick] (egads, snubben har inte alls samma kapacitet som min käre Graves!)
  4. Sist, men inte minst: Rathergood - We like the moon. MED VIDEO. Behöver jag verkligen förklara denna? ;) [klick] Alltså, blir man inte glad av denna så är det tyvärr kört, då blir man aldrig glad.

    Scenario (och detta är taget ur verkliga livet) på ICQ:
    Carina: Jag är helt förstörd, Patrick har varit otrogen och jag vet inte var jag skall ta vägen.
    Eric: Men vännen då *insert tröstande ord samt allmänna hotelser åt otrogna idioter här*
    Carina: Snyft snyft buhuu
    Eric: Mendu, kolla det här! *insert länk till rathergood - we like the moon här*
    Carina: Oh, nu är jag gladast i världen igen! Screw Patrick, hans hår luktade ändå äckligt. Dansa dansa!
    Eric: Ahyeah!

    Konversationen är lite fingerad, det var gawddammit tre år sedan!
    (och ja, det luktar inte alls gott med hår som är dåligt tvättat)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0