Zombie auf das Boot

20:55, på Gotlandsfärjan i Oskarshamn.

Att resa gör mig sömnig, illamående och åksjuk. Jag har suttit och halvslumrat halva vägen till båten, och det är inte bättre nu när jag är på plats. Boken är intressant, och jag skall strax prova att se ifall det fungerar att se på filmen jag har i datorn, men jag önskar verkligen bara att jag var hemma. Hemma på Gotland eller hemma i Skåne, båda alternativen fungerar bara jag får vara still och slippa frysa.
Lyckades i alla fall få en plats med kontakturtag här på båten, alltid något. Då kan jag ha igång datorn hela vägen hem utan att behöva oroa mig för att batteriet skall haverera eller något. Man får vara glad för det lilla!

Jag måste sluta använda laptopen när jag äter chips. Tagenterna känns helt ...kladdiga. Chipsiga, liksom. Inte bra, inte bra. Det är lite obehagligt, faktiskt. :/

Skall smita bort till restaurangtorget om en liten stund, och se ifall jag kan hitta något att äta som inte får mig att spy. Är jag dum och efterbliven kommer jag att köpa en räkmacka igen, och sedan kommer jag att må jättedåligt. Dock, är det det enda ätbara de har, så får jag nog offra mig. Jag måste äta något, jag tror att det skulle få mig att må liiite bättre om jag hade lite mat i magen faktiskt. Tro det eller ej. Vi får se, dock.

Har fortfarande väldigt elak mensvärk. Missnöjd.



23:24, fyrtio minuter från Visby

Jag har sett på Paradise Lost 2, eftersom The Big Lebowski inte alls fungerade. Känner mig frustrerad och förbannad. Det är tal om att det skall komma en Paradise Lost 3 om inte allt för länge, men jag vet ju i vilket fall som helst att WM3 fortfarande sitter fängslade. Världen är en konstig sak som inte alltid är vacker, har jag bittert insett.
Michale Graves efterlyser folk som kan tänka sig att donera pengar för att bekosta produktionen av hans nya album, det han skrivit tillsammans med Damien Echols. Skall se ifall den möjligheten fortfarande är öppen, det kan lugnt vara värt $10 att hjälpa både Graves och WM3. (plus att man får sitt namn med i konvolutet. OCH jag vill ha skivan asap, ju snabbare den kommer ut desto snabbare kan jag köpa den! de låtar jag har hört från skivan är sjukt bra. underbara.)

Jag är trött, men kommer snart att bli aktiv igen. Krama på familjen! Och på Lucy. Lucygull. Jag vill också ha en katt. Typ en Kitler. Eller en liten svart hankatt som kan heta Batman. Eller Mr. Bones. Jag har bestämt att Mr. Bones är ett bra namn på en katt, alltså är det det. Men icke! Jag är pälsallergiker och mår inte alls bra när jag har små söta pälsmonster omkring mig. I synnerhet inte eftersom jag älskar att kela med pälsmonster och därmed måste försöka hålla fingrarna i styr och så vidare. Ni vet, man ser söta kattungen Lucy och VILL klappa på henne, men man vet att man kommer att ligga hela natten och må dåligt om man gör det. Självdisciplin deluxe, eller något. :/

Imorgon blir det lunch i bowlinghallen, och sedan skall jag på stan med mamma en sväng. Och så skall vi köpa påskmat och sådana saker. Får se när jag har tid att susa förbi mommo också :)
Vill hinna med en nattpromenad imorgon, en på onsdag och en på torsdag. Älsklilla, Elenaria och hora/slampa/tjockis (mamma Eric, alltså) (mrrr, alla mina mammor på ett och samma ställe! ...nästan... iaf mer än hälften av dem :))

Ohwell. Skall spela Harpan tills jag är framme, jag postar det här imorgon (tisdag) och uppdaterar er då på läget och så vidare.

JAG VILL SPELA WOW. Jag känner mig helt handikappad utan tillgång till WoW. Jag vill kolla brevlådan och chatta i guildkanalen och döda saker och bli lvl 48, 49, 50. NU. Förhoppningsvis får jag spela lite när jag och Ricard är hos mig, annars blir det inget spel förrän nästa onsdag eftermiddag/kväll. Fett med rested, men vad hjälper det när man börjat bli lite beroende? :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0