Steg två, det börjar röra sig nu

Vad är ditt problem?
Jag känner mig hånad av folk som hela tiden måste inflika hur "snygg" och "söt" jag är. Det hela grundas i att jag under tre års tid, i stort sett varje dag, fått höra frasen "Hej Carina, vad söt du är, jag är så kär i dig!". Jag är avtrubbad och börjar bli cynisk, och jag är trött på folk som tror att det uppfattas som kul när de skämtar om sex eller mitt utseende med mig. Förmodligen var inte planen att de dagliga "komplimangerna" (jag uppfattar dem inte som det) skulle göra mig bitter, men hey, vem har sagt att jag är rationell?
Mitt problem är alltså att jag har svårt att ta komplimanger, och blir istället sur, irriterad och deprimerad.

Hur kan du lösa det
?
Genom att försöka inse att folk kanske inte alls egentligen menar illa när de börjar komma med tomma kommentarer om mitt utseende. Folk vill vara trevliga, de är inte ute efter att håna mig.
Genom att försöka sätta lite avstånd mellan mig som tänkande varelse och mig som en levande kropp. Det folk tycker om min kropp är inte alltid vad de tycker om mig, och vice versa.
Gemom att sluta tro att folk hela tiden vill mig illa.

Kommentarer
Postat av: gloryfied

absolut! tacka och ta emot!

2007-04-24 @ 15:44:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0