Riden av Nattmaran

Vi skulle på klassresa. I en stor båt eller bil stod min säng bland en massa draperier, och den skulle vi sova i. Jag oroade mig över att folk skulle ta på mig i sömnen, men det var så trångt i sängen att det bara var att hoppas att det skulle ordna sig. Sedan åkte vi smala gondolliknande  båtar, hela klassen (som var en blandning av allehanda klasskamrater och folk) och Susanna var vår lärare. Vi kom till en strand (det hände något innan vi lade till, men jag minns inte vad) och väl där fick vi välja på att gå in i en stor byggnad, eller att gå in i en stor grotta. Jag och Amanda såg dimmonster i vattnet, Anja hade råkat knuffa i en kille i vattnet och var alltmänt avskydd av alla och gömde sig hos mig. Formido och hans flickvän var med också. Alla ville gå in i byggnaden, jag oroade mig över att frysa. Jag hade bara shorts och linne, och byggnaden var stor och helt byggd i betong. Susanna flinade åt mig och gick in, och hon hade mindre kläder än jag. Hittade inte min kofta så jag gav upp. Sedan ringde väckarklockan, och det var nog bäst så. Jag befarar att drömmen hade blivit ännu obehagligare väl vi kom in.

Vill sova mer, men klockan är tolv och jag har ingen lust att råka hitta drömmen igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0