Leave the shore to an ocean wide and untamed

Nu är jag sådär fruktansvärt mätt igen.
Och så glömmer jag bort att andas. Börjar få huvudvärk, syrebrist. Jag andas in men sedan andas jag inte ut. Och ibland andas jag ut utan att andas in. Till slut blir man yr och får ont i huvudet.

Alla andra verkar ha så lätt för att andas regelbundet. Jag brukar klara det bra också, men så ibland glömmer jag bort att jag måste andas.
På min födelsedag för flera år sedan satt jag och spelade Diablo II LoD, och när jag skulle döda Andariel (första bossen! ;)) så var jag så djävla koncentrerad på spelet att jag helt glömde att andas. Sedan var jag yr, disträ och hade huvudvärk och syrebrist i typ tre timmar efteråt. Det där med att andas är inte alltid något som är naturligt.

Jag har hittat ett landskap i mitt minne. Jag har förvisso aldrig tappat det, men på senare tid har det mörka skogslandskapet blivit synonymt med vissa låtar jag lyssnar på. Lutar jag mig då tillbaka och sluter ögonen är det alltid samma lilla nattmörka glänta som dyker upp för mig. Varenda gång.
Platsen i sig spelar inte så stor roll. Vi var där en gång, på klassövernattning med våra föräldrar, när vi gick i typ trean. Vi bodde i husvagn alla familjer, och jag minns att jag trivdes så bra eftersom min mobbare hade åkt hem till Chile ett tag. På natten sprang vi runt i skogen och lekte kurragömma och krig, jag och de där snygga pojkarna i min klass. Och på något sätt så är det en liten glänta från den stunden som etsat sig fast på min hornhinna och numera dyker upp som ett distant men tydligt minne i kombination med att Winamp spottar fram vissa låtar.
Det är lite konstigt.

Nu skall jag äta morötter och ser på mer Frasier. Att halvligga still i min säng är bra, då lugnar sig min kropp lite och jag känner mig inte lika yr.
För ett tag funderade jag på om det var någon form av näringsbrist, men jag har ju ätit massor den här veckan! Jag har faktiskt ätit något varje dag, vilket är mer än vanligt. Mat tre-fyra dagar och macka de andra. Förmodligen har jag till och med gått upp i vikt, så näringsbrist låter inte troligt. Jag har ätit från alla hörn på kostcirkeln. (jag vet att cirklar inte har hörn :p)

Ohwell.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag brukar också glömma bort att andas. Men jobbar på det. Annars dör man ju!
Schysst blogg, annars, vad jag läst hittills! (allvarligt menat vilket inte min egen blogg är dock!)

2007-04-13 @ 22:05:07
URL: http://she-it.fashionblogg.se
Postat av: Zombie

Tack så mycket :)
Ja, andas bör man, annars dör man. "Kul" att det finns fler som jag ;)
Så länge jag inte aktivt tänker på att andas brukar det gå bra, men börjar jag uppmärksamma det hela så glömmer jag lätt bort det i ren förundran ;)

2007-04-13 @ 22:52:42
URL: http://zombiefied.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0