Hurts as much and it lasts as long

Stjäl denna från Candy!

  • Pocket/Inbunden - Inbunden. Mycket vackrare och enklare att hålla. På bokhyllorna har jag dock nog lika många av varje.
  • Tjock/Tunn - Tjock! Ju tjockare desto bättre!
  • Översatt/Originalspråk - Översatt, såvida originalspråket inte är engelska. Jag älskar att läsa böcker på engelska!
  • Svenskt/Utländskt - Utländsk. Svenska författare är alldeles för ...svenska.
  • Lindgren/Lagerlöf - Varken eller, båda är överskattade.
  • Soffan/Sängen - Sängen. Hinner bara läsa innan jag skall sova.
  • Kväll/Dag - Kväll. Se ovanstående svar :P
  • Deckare/Kärlek - Skräck eller fantasy. Måste jag välja på deckare och kärlek väljer jag dock deckare.
  • Fakta/Fiktion - Både och! Jag älskar mina naziböcker lika mycket som min fantasylitteratur!
  • Lära/Njuta - Njuta. Jag njuter av att lära mig och jag njuter av att läsa fånigheter :)
  • Framsida/Baksida - Baksida. Men jag kollar oftast inte ens baksidan ifall jag hinner rådissa framsidan först.
  • Låna/Köpa - Köpa. Jag älskar att fylla mina bokhyllor med underbarligheter :)
  • Läsa/Lyssna - Läsa. Jag skulle aldrig ha tålamod till att lyssna på böcker, plus att jag vill läsa i min egen takt (som förmodligen är mycket snabbare än vad de talar) och göra mina egna röster och ljudeffekter i huvudet.
  • Manlig/Kvinnlig - Jag har läst flest manliga. Dock är två av mina favoritförfattare (Robin Hobb, Margaret Weiss) kvinnliga. Säger nog ändå manlig...
  • En åt gången/Flera på gång - Flera. Varför bara läsa en? :)

  • Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0