Calm down my heart, don't beat so fast

Bloodsucking  Zombies from Outer Space i högtalarna och jag sitter med benen på stolen framför mig och laptopen i knät. Utanför fönstret sjunger fåglarna, men jag har inte varit ute på allvar på ett par dagar. Igår gick jag fram och tillbaka till macken, men det är ändå inte riktigt samma sak.
Idag skall jag som sagt var klippa mig, kanske borde jag glida runt lite och spana in Kävlinge efter det. Jag har fortfarande bara sett en bråkdel av min nya stad, någonstans måste det ju finnas någon sjukt trevlig oas där jag kan spendera sommaren med en bok i handen. Det tycker jag, och alltså är det så.

Funderar på outfiten tills lördag och kommer fram till att det kan ordna sig även utan de skorna jag vill ha. De gav mig en snabb kramp i ena tån igår, så kanske bäst att ta det det lilla lugna med dem. Min lösning vore att hitta mina svart/vit-randiga strumpbyxor och så istället ha mina rödsvarta heels till! Måste bara spana in ifall jag har kvar strumpbyxorna eller inte, annars är jag dessvärre kvar på ruta ett, som det så vackert heter. Annars kanske jag kan åka till Shock i Malmö imorgon och köpa ett par nya... Eep. Vi får se. Jag skall kolla upp hur det står till på strumpbyxefronten först! :)

Jag är fortfarande lite avig på vissa punkter. Det stör mig verkligen enormt att folk inte alls kan fatta att jag vill att mina beslut och åsikter skall respekteras. Varför gäller allt som alla andra säger, medan jag får sitta som en dåre med en stor omyndighetsförklaring stämplad i pannan? Skärpning, hörni. Respektera att jag är vuxen och kan ta mina egna beslut samt bilda mina egna uppfattningar om saker, så blir allt mycket bättre.

Igår hittade jag en djävla massa roliga kurser jag skall söka till i höst, så det skall jag också fixa med idag. Ansökningar, alltså. Jag har för mig att betygen kan kompletteras ett tag till, så bara jag får in min ansökan är det frid och fröjd. Det går väl att ansöka via internet? ...annars får jag knalla runt i panik i Lund imorgon och leta efter en pappersansökan, eftersom sådana tydligen inte ligger med i kurskatalogen. Eek!

(Wolfsheim nu. I like! Sött och lättlyssnat. Som godis.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0