Bring your enemy your nightmare

Lagom rufsig i håret. Lagom nyvaken också! Lotta ringde och väckte mig halv elva, då var jag helt zombiefierad och kände mig halvt vilsen. Lotta skall inte med på Vogon imorgon, får se hur jag gör då. Jag är inte tillräckligt hemma där för att a) kunna ta mig dit själv, b) hänga där själv och sedan c) ta mig hem själv. Alltså ligger Vogon på is tills jag har koll på vilka som skall dit och vilka som kan tänka sig att ta hand om mig lite :P

Idag skall jag spela lite WoW och fixa lite här hemma. Funderar på om jag skall göra en smörgåstårta att frossa på ikväll, men jag vet inte.

Idag är det fredagen den trettonde och jag gissar att folk kommer att gå runt och inbilla sig att minsta lilla sak som händer idag sker just för att det ÄR idag. Vidskeplighet har aldrig hjälpt någon, och tvivlar man på det är det bara att tänka på min bowlinghall:
Det finns en viss kägeluppställning som är i stort sett omöjlig att slå ner, och det är 5-7-10. De enda gångerna någon ställer 5-7-10 är i stort sett endast på bana 17, och därmed inbillar sig folk alltid att de kommer att ställa den när de hamnar på den banan. Et voilá, de gör det. Om och om igen. SLUTA INBILLA ER ATT BANA 17 ÄR EN OTURSBANA, korkade människor. Och sluta inbilla er att fredagen den trettonde är en otursdag! Bär ni runt på sådana tankar inom er är det banne mig inte konstigt att saker händer.

Att skylla dåliga saker på ett visst datum är lika dumt som att skylla händelser på att "jag var full" eller liknande. Sluta ursäkta er och stå istället för vad ni gör och har gjort.

That's my five cents, nu skall jag äta något.
(NP: Summoning - Farewell, jag är helt bortom mig av kärlek för denna vackra sång)

Kommentarer
Postat av: Jessica

kikar förbi :D

2007-04-13 @ 12:18:47
URL: http://myckelite.blogg.se
Postat av: zdivinegorex

Ja varför ska det vara så svårt för folk att stå för det dom gör, alla skyller ifrån sig ända tills det inte går lägre, det är mänsklighetens största problem... Mesar... ;(

Snygg sida som fan förresten, rött och svart är ju snyggaste färgerna och episk blackmetal á la Summoning är finfint... :)

2007-04-13 @ 12:51:07
Postat av: Zombie

Jessica: Hej hej :)

zdivinegorex: Folk är så djävla fega, tror jag. I alla fall i vissa fall. Jag tror att de flesta skulle må mycket bättre av att faktiskt stå rakryggade och säga "Ja, jag sade att jag tycker att du är snygg, och det står jag för!" eller "Ja, jag tappade mobilen i toaletten, värre än så är det inte" istället för att säga "Jag var full!" eller "Det är ju faktiskt fredagen den trettonde" :P
Tack så mycket! Jag är väldigt nöjd med den själv nu :)

2007-04-13 @ 13:02:54
URL: http://zombiefied.blogg.se
Postat av: zdivinegorex

Okej, men säga att någon är snygg eller tappa en mobil i toaletten är väl ganska lindriga saker att våga stå för, eller? Hmmm... Varför skulle man ta tillbaka att man sagt att någon är snygg? :O

2007-04-13 @ 14:16:44
Postat av: Zombie

För att folk är körda! Om man inte vågar stå för småsaker så vågar man inte stå för större saker heller. Plus att jag inte kunde komma på bättre exempel på saker som folk gärna skyller datum eller alkoholintag på :P

2007-04-13 @ 14:21:52
URL: http://zombiefied.blogg.se
Postat av: caroline

magnus kanske ska dit. du kan hänga med honom =P

2007-04-14 @ 08:56:14
Postat av: Zombie

Det hade visserligen varit trevligt...

2007-04-14 @ 11:41:45
URL: http://zombiefied.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0