Somebody put something in my drink.

Okej, planen är:
Jag skall bege mig till affären om senast en halvtimme.
När jag kommer hem skall jag ta hand om all disk, samt slänga soppåsarna.
När det är gjort - då skall jag duscha. Då har jag en bra morot att springa efter. Jag älskar att duscha! Varmvatten gör mig harmonisk och lugn, och jag älskar att jag är jätteren och luktar gott efteråt. Jag tycker väldigt bra om min hud, och den reagerar väldigt positivt på duschande - jag blir len som ...något väldigt lent, that's what! 

När jag var liten brukade jag duscha i närapå en timme åt gången. Nu när jag flyttat hemifrån har det krympt till små block om tio till tjugo minuter per dusch. Planen är att jag idag skall duscha tills jag skrumpnar till russinmoster! 
Det enda som är trist när man duschar är att det är svårt att lyssna på musik samtidigt. Jag är en sådan där som gärna sjunger i duschen för att fylla ut tystnaden. (musik är en annan av mina stora passioner. enda gångerna jag inte lyssnar på musik är då när jag duschar, samt när jag är i skolan. annars har jag mp3 och en dator fylld med musik att roa mig med) 

Jag behöver komma på en kvällsrutin. (fast rutin är nog fel ord) 
Som det är just nu ser jag på Simpsons och Family Guy varje kväll, men jag skulle vilja sluta med det. Kanske ha en lugn timme att sitta still i min soffa och läsa? Det hade varit bra... Mellan 20:00 och 21:00 är det alltså datorfri tid, som skall ägnas åt böcker. (började läsa om Minne, Sorg och Törne av Tad Williams, räknar lugnt med att bli klar med bok 1 idag) (kan VARMT rekommendera den serien! det är tolv böcker, och den är otroligt fängslande. älskar karaktärerna, Williams' skrivsätt och ...allt!)

Nåväl. Nu skall jag strax dra igång med min lilla plan.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0