Tillfälligt avbrott, var god försök senare.

NP: Jumper - I vårt kvarter

...och varför, kan man då undra, försvinner Lord Knubbdäck från helgon? Vad fick henne att ta ett sådant drastiskt beslut, som kan resultera i att hon tappar kontakt med en hel del av sina vänner? Och kanske viktigast av allt; varför skriver hon i tredje person?

Tja. Så här är det, gott folk: Jag tröttnade. Hela min tillvaro är uppbyggd och baserad på en ständig tillgång till helgon. Jag struntar i att göra saker jag borde göra, därför att jag hellre vill sitta på helgon och glo. Och det fungerar inte. Jag har en djävligt lurig tentamen på gång som jag otroligt gärna vill klara av, mitt hem förfaller och jag har sällan tid för att ta hand om mig själv. Så... jag tänkte att bästa sättet att ta mig ur mitt beroende är att hugga av tvärt och totalt. Mitt konto är nu raderat, och jag kommer inte att återuppstå inom en snar framtid. Visst, det kommer att vara konstigt nu i början; jag menar, jag har hängt på helgon dagligen i i stort sett fyra år. Att surfa på helgon är lika normalt som att ta på sig skor när man går ut. Kanske kommer jag först att känna fantomsmärtor och sakna det på samma sätt som jag skulle sakna en avhuggen arm - men faktum kvarstår att jag i slutändan kommer att bli mer tillfreds och en mer välmående person. Jag älskar internet, men det suger all kraft ur mig.
Så därför blev det som det blev. Jag har en del andra anledningar också, men de får stå mellan mig och mina öron - ni blir ändå inte klokare av att få veta dem.

Detta kommer självfallet att påverka mitt bloggande en aning. I frånvaro av helgons möjlighet till privata dagboksinlägg kommer jag kanske att vara mer frispråkig, men samtidigt mer subtil, här. Eller kanske slutar jag blogga så förbaskat mycket, jag vet inte än. Just nu ser jag mig själv leva enligt Carpe Diem-principen.

Den som lever får se, helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0