Jag har en symbol på min uppfart.

Uh, låter en aning tuffare på engelska. NP: Jack Johnson - Symbol in my Driveway.
Hemma från skolan nu. Posten har inte kommit, så jag när fortfarande ett liiitet hopp om att jag skall få tre postavier i min låda snart. Hoppas nog i onödan, dock. Suck.

Skall stanna hemma från skolan imorgon, vi börjar åtta. Del ett orkar jag inte, del två är det ingen viktig genomgång, och del tre har jag en tenta på lördag som jag måste plugga en massa till. Känner mig helt livrädd, jag vet att jag har fler chanser att klara tentan, och det är ju faktiskt inte hela världen om jag kraschar en poäng, men ändå. Jag gillar inte att få U. Jag har aldrig varit nöjd med betyg jag vet kunde blivit bättre.
Så. Plugga in frikativor, ljudande konsonanter, the proper use of Schwa och fonetiska alfabetet IGEN, helt enkelt. Bah, faktum är ju att jag fortfarande har en hel del minnen från sist jag pluggde, så det är ju inte HELT glömt. Jag behöver bara friska upp minnet igen, och se till att lära mig det hela bättre den här gången.
Lätt som en plätt. (mmm, plättar)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0