Efter en flaska med rom.

Där dagen och natten möts och där havet går till ro,

där älvorna, trollen och dimmorna vaknar till liv.

Och där fullmånen besvärjer oss till het och evig tro

och ärlighet som enda alternativ.



Där jag äntligen förstår vad det är jag vill.

Där då och sen är ingenting. Allt är nu!

Och där orden inte längre räcker till

där finns du.



Där avstånd mäts i dagar och i nätter och aldrig i mil,

där blodet aldrig svalnar, där min hand aldrig blir sträv.

Där jag ser en gyllne vagn där andra ser en rostig bil

och drömmar vakas av en rödvit räv.



Där jag äntligen förstår vad det är jag vill.

Där då och sen är ingenting. Allt är nu!

Och där orden inte längre räcker till

där finns du.



Där en kyss är hela livet och en natt är en evighet.

Där i mitten, där i mitten av vad jag är.

Och det som händer dig och mig bestämmer dröm och verklighet

och jag inser att jag aldrig förr har varit kär.



Där jag äntligen förstår vad det är jag vill.

Där då och sen är ingenting. Allt är nu!

Och där orden inte längre räcker till

där finns du.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0