Der Verrater.

Nej, nu börjar det dra ihop sig till sängdags för mig! Tror att jag skall få igång läsandet av "Albert Speer och Sanningen" igen, har inte läst i den på över en månad. Intressant bok. När jag är klar med den har jag kvar att läsa min biogfrafi om Hitler, och två andra böcker om nazism. Intressant ämne, om än inte alltid ett intresse accepterat av omgivningen. NEJ, jag är inte nazist, jag har bara skumma kinks, intressen och humor. Så det så.

Skall läsa igenom mina fonetikpapper en eller två gånger till. Om omtentan blir svårare än första provet kommer jag att bli deppig. Får se ifall Viktor hade tid/lust/ork att umgås på lördag; jag kommer att behöva dricka lite tror jag. Sådär efter-tentan-supa. A PLAN IS MADE!

NP: Dschinghis Khan - Der Verrater
Skum tysk musik FTW!

Naj, allvarligt nu: Sänggång. Föreläsning i Semantik imorgon, med Jackie. Semantik är vad jag trodde att jag ville läsa, men enligt det som står om ämnet i min grammatikbok så är det hela djävligt knepigt och inte riktigt vad jag trodde. Får se imorgon hur det nu är, om jag har fel eller rätt eller vad.
Kommer för övrigt hem sent imorgon; vi måste göra korkade uppgifter efter föreläsningen eftersom vi skall ha genomgång på dem på måndag. Schemalagd tid för grupparbete: 13-16. Jag tänker nog smita 15:20 så att jag kan få komma hem till fyra, åtminstone. Komma hem fem är ingen höjdare. Skall ju hinna plugga fonetik hela kvällen imorgon, så att jag kan ha en chans i helvete att klara tentan på lördag.
Som tur är jag inte ensam om att behöva göra omtenta, phew.

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0