Come join the dark side!

Jag stör mig verkligen järnet på alla som kommer med löjliga domedagsprofetior iochmed maktbytet av Sverige, förresten. Jag röstade blått, så jag är väl inte opartisk, men gudars skymning! Under de senaste valen har rött vunnit, och även fast jag blivit väldigt besviken har jag inte gått runt och deklarerat att "nu är Sverige dödsdömt, nu går allt åt helvete!". Jag blir verkligen grymt störd på det här. Nu ÄR DET SOM DET ÄR, och iochmed hur Sverige fungerar kommer det förmodligen att bli rött styre igen om fyra år. Skall då jag gå runt och kalla deras ledare Hitler, och skrika att nu går det åt skogen för oss?
Jag tror att de blå kan klara sitt jobb bra. I och för sig tvivlar jag visserligen på att de verkligen kommer att hinna någonvart under bara fyra år, men jag hoppas. Jag vill ha mer poliser, jag vill ha ett system som motverkar samhällsparasiter och så vidare. Det är min åsikt, tar ni illa upp av den kan vi helt enkelt diskutera något annat än politik om vi någonsin skulle ses. (och herregud, försök inte starta en debatt med mig nu - jag har inga raka argument, men jag vet vad jag tror på. och politiska diskussioner är inte min kopp té)

Det tjänar ingenting till att gå runt NU och tigga röster inför valet som gick. Vad tror ni? Att Sverige skall gå till omröstning och välja en ny regering  när inte ens en månad har gått sedan vi sist fick göra vårt val?
Och allt skitsnack i stil med "Varför vann de blåa? Moderaterna hade inte vunnit om de inte haft de andra blå partiernas röster på sin sida!" går in genom ett öra och ut genom det andra. Det ÄR ju så det fungerar, det vet ni ju! Skall vi nu helt plötsligt göra om hela samhällsuppbyggnaden för att motverka att mindre partier skall stå utan chans att vinna?
Jag gillar inte rött styre. Jag skulle hellre se Linda Rosing som statsminister än att stå ut med GP i fyra år till (nu blev det tack gud varken det ena eller det andra) men hade han vunnit hade jag fått svälja stoltheten och stå ut i fyra år till med ett styre jag tycker är helt uppåt väggarna.
Jag är dock inte särskilt insatt i det hela, men av vad jag tagit in av Sveriges politik är jag helt och hållet blå.

Nu är det som det är. Så ge upp. Seriöst, om ni är inställda på att Sverige kommer att käka skit i fyra år så kommer det ju att upplevas som så, inte sant? Vem av er mår bättre av att intala er att allt är kasst? Jag personligen känner mig mycket bättre till mods om jag försöker se lösningar istället för problem.
Jag orkar inte med er, för ni beter er som barnungar. När den röda sidan vinner nästa val skall jag kasta era torra ord i ögonen på er. För det är ju smart. ...eller?

Nu skall jag äta godis. Jag ville bara sura av mig lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0