Alla vill till himmelen.

Seriöst. Jag börjar ruttna ganska rejält på att folk (folk och folk, en viss person) är på mig jämt och ständigt och dissar min dialekt. Uh, hallå? Jag dissar inte hans, och har han så svårt att fatta vad jag säger så får han väl gå och prata med någon annan? Jag kan inte rå för att jag är gotländska. Jag råkar faktiskt GILLA att vara från Gotland, så ge upp. Låt mig ha mina uttal i fred, jag är minst lika bra på svenska som han trots att jag har svårt att tala ren svenska.

Djävla apskaft.

Klassiskt trevlig grupparbetesstämning idag! Det förvånar mig att vi faktiskt får gjort det vi skall, när vi i stort sett bara sitter och fnissar åt allt möjligt omkring oss. Mycket trevligt, i vilket fall!

Skall gå till tåget om en halvtimme, skall till Helsingborg och allt sådant, så jag återkommer imorgon igen. Blir alltså inga tusen poster idag inte.

Kommentarer
Postat av: Elenaria

Dissa den lilla skitstöveln. Bara för att han råkar tro att Sverige består av hans lilla kvarter.

Förresten finns det lika litet rikssvenska som det finns standardjapanska. Det är bara en dialekt som råkat bli välanvänd och "allmän". Trist det finns så litet forskning om det där, så att folk kunde fatta att "rikssvenska" inte är the end-all-dialekt. Det kunde lika gärna varit *ryyys* Hisingedialekt som varit "standardsvenska", med sina konstiga knorrar på ord, och den fonetiken som vi skulle "rätta oss efter".


Usch. Vilken tanke.

Men ändå! Bag bag, lägg en död mullvad i hans väska väl! Dumpucko till fastlänning.

2006-10-11 @ 16:18:58
Postat av: Zombielicious

Han pratar ju SKÅNSKA själv, så jag tycker att han spottar i motvind, den korkade fan.

Mm, mullvad. Bra plan!

2006-10-12 @ 14:09:35
URL: http://zombiefied.blogg.se
Postat av: Anonym

Talar han skånska? Och HAN HAR MAGE ATT KOMMENTERA DIN DIALEKT? *hostattack*

Det var det fånigaste jag hört. Skjut av honom. Skånska + diss av andra = odräglig = skjutmålsträning.

2006-10-12 @ 21:51:23
Postat av: Zombielicious

Jag vet, jag tycker att han kastar sten i glashus.
Sure, nu ÄR vi i skåne, så han har ju ett helt landskap som stöttar honom, men ffs. Ingen tvingar honom att lyssna på mig, och tycker han att jag är så fånig finns det faktiskt något som kallas "respekt" och som går ut på att man håller allehanda nedlåtande kommentarer för sig själv. D'uh.

2006-10-13 @ 10:46:07
URL: http://zombiefied.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0