Teething.

Okej, brev skrivet, nu skall jag gå till affären och köpa mat samt frimärke. Mommo borde alltså få brevet redan imorgon - inte en dag för sent! Eller ja, meningen var ju att hon skulle få svar i början av oktober, så lagom sent är det ju redan...

Sedan skall jag plugga. Jag skall sitta och göra övningar ikväll, övningar övningar övningar. Kolla facit, göra om, göra rätt, lära mig. Ta nya anteckningar om så behövs, läsa högt, försöka recitera vad jag läst och göra allt jag kan för att få det där djävulskapen att fastna. Och kräver nöden det, så åker jag till UC imorgon och pluggar där, om jag nu inte klarar av att sitta hemma och göra det.
På fredag efter föreläsningen skall jag och Lotta förhöra varandra, och se ifall vi kan få det att fastna, och på fredag kväll ...ja... då är det helt enkelt försent.
Nackdelen är ju den att om jag inte klarar omtentan, så tvivlar jag faktiskt på att jag kan få det här att sitta bättre till uppsamlingstentan. Då är det helt enkelt kört, tyvärr. Snälla ni, håll ALLA TUMMAR och tår för mig, för jag kommer att behöva allt stöd i världen för att ta mig igenom detta. Seriöst, om jag får för mig att tentan gick bra och jag sedan landar på UK kommer jag att bli riktigt djävla ledsen, eftersom jag - precis inför omtentan i fonetik! - faktiskt verkligen anstränger mig för att få det att fastna. Jag vill så djävla gärna få G på den här tentan (helst i världen ett VG, men jag kräver inte det ouppnåbara) och får jag det kommer jag att ha en helt underbart god jul. Det skulle faktiskt vara min finaste julklapp, no doubt. (G, eller lite kärlek, haha)

Så. Nu skall jag get going, och get on with it. Håll tummarna för mig!
Jag uppdaterar er nog i pauserna - får mycket studier i sträck får mig att tappa koncentrationsförmågan, så plugga en timme, tio minuters rast och så on with it igen borde fungera. Vi får se. Funderar på att köpa lite godis för att skärpa energinivån en aning, men jag vet inte än. Går till macken senare isf...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0