I see the stalker in your eyes...

Det är teh tjock dimma här i Kävlinge! Helsingborg har sol och värme, här hemma är det dystert och kallt.
Jag klagar dock inte! Skall snart dra igång med matlagning, sedan skall jag nog ägna kvällen åt att tända ljus, sy knappar i min vinterkappa (vilket jag fortfarande inte gjort!) och se på film, kanske. Såvida det inte är något bra på tv...

Fika med Smege, Martin och någon som jag tror hette Markus? Det var trevligt, men jag blev helt galen av all choklad. VÄLDIGT matig chokladtårta, kan man säga.

Borde plugga lite idag, men jag funderar på att sitta några timmar på Undercity imorgon och ta klart det sista. Först grupparbete med Lotta, men jag räknar på att vi blir klara runt typ tolv - UC stänger 19.00 och jag vill försöka vara hemma till fem eller sex, då har jag fett med tid på mig att skriva klart det sista samt börja med övningarna. Ledig på torsdag, och då blir det PLUGGA DELUXE som gäller.

Mrrr, ikväll skall jag betala räkningar samt sätta över de där 150:- jag är skyldig Simon. Sedan måste jag försöka göra en budget över julklappar. Tänkte höra med mammut om jag kan låna 2000:- av henne som jag betalar tillbaka när jag får studiebidrag i december, såvida de pengar jag har kvar efter räkningsbetalandet räcker. Jag vill gärna kunna spendera 200-300:- per familjemedlem, och kanske iaf en femtiolapp per kompis, men jag får se. Budget, som sagt.

Jag börjar bli lite hungrig. Behöver diska också, så att mitt kök är trevligt att laga mat i. Jag är jättepepp på att städa, men jag måste sätta grammatikpluggandet i första hand. Även fast det är synd och skam att inte ta vara på städhumör när det nu så sällan infaller... Jaja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0