BIFF BIFF BIFF!

...genom att hela tiden vara medveten om BIFF-regeln* är jag inte HELT ute och cyklar vad gäller bisatserna! Jag har råkat missa några, men allt jag har markerat som bisatser har VARIT bisatser!! Omg, tänk om jag kanske har en chans att klara detta trots allt? :D Det är primär satsindelning jag har svårt för, men om jag lyckas med fraserna och bisatserna och resten (hoho, as if) så kanske jag har en chans på g trots allt?

Snart klar med tvättandet. Då skall jag gå till macken, för då är affärerna stängda. Får se vad det blir till kvällsmat; i värsta fall blir det chips med dips.

Pappa har fått sin kattunge nu. Jag vill också!
Imorgon är det första december <3 Då är det mindre än tre veckor tills jag få träffa min familj! Gissa om jag är exalterad? :D

Jag kan skillnaden på finit och infinita verbformer. Jag kan hitta particip. Jag börjar få koll på vad subjektivt predikativ är. Jag rabblar prepositioner på tyska. Jag har lite koll, frågan är bara om det räcker?
Tja, som sagt så har iaf mina små framgångar på bisatsfronten återgivit mig lite av hoppet. ...nu lär jag ju visserligen gå ner igen och få tusentals fel på det, haha, men... just nu känner jag mig nästan trygg.

Min högra axel värker utav helvete, vill ha massage. Geee miiiig.

FÖR ÖVRIGT! Caroline - tusen gånger lycka till imorgon! Jag skall hålla tummarna stenhårt! Du får gärna skicka sms efteråt och säga hur det gick!



*BIFF: I Bisats står Inte Före Finit verb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0