Så började en saga med ett skratt...

Nu har jag och Caroline bakat lussekatter utan saffran. Typ. De är väldigt bleka, men ändå goda. Vi ...eh... följde receptet lite väl slaviskt, och eftersom receptet helt och hållet undviker att nämna saffran förutom i ingredienslistan så föll det helt ur minnet, tyvärr.

Jag har åter igen fått en släng av min gamla mjölallergi. Jag nös en evighet när Caroline var här, och när jag kom hem efter att ha gått med henne till tåget reagerade min näsa blixtsnabbt när jag kom in i mitt kök: Jag nyste säkert tjugo gånger på två-tre minuter, och vart helt vimmelkantig. Dumma näsa.

Skall snart duscha, måste bara smälta maten först. Åt en stor och god baconomelett och såg lite Frasier.

Snart jul! Två veckor tills jag åker hem <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0