In the darkest corner of your eyes.

Förmodligen är det i stort bara Elenaria som förstår vidden av vad jag menar när jag säger att jag skulle vilja plocka upp och använda mig av fler av Vingas karaktärsdrag än vad som brukligt är. Gångstilen, jargongen, klädsmaken, hennes sätt att tänka och att tackla situationer. Sätt Vinga på krogen, gärna vid Hollyannas sida, och män – darra i vår åsyn! Jag saknar Vinga. Jag saknar hennes charm och humor, hennes skara av beundrande män och hennes intima släktband med resten av vargaskaran. Vinga har så många drag jag känner att jag vill ta upp, men… det passar sig inte riktigt. Om ni känner Vinga så förstår ni till fullo hur jag menar, haha.
 

 

Konstigt, egentligen… Man skulle kunna tro att en kvinna med sex i blick och utan skrupler skulle vara en sådan där som män faktiskt uppskattar! Istället har jag en känsla av att folk skrämt skulle dra sig undan och ge en förvirrade blickar. Fast kanske inte… jag minns en kväll förra hösten, då jag var på krogen med en man med en trevlig hjärna (mmm, braaaains!) och ett än trevligare utseende (rawrr!) samt en manlig vän till mig. Vad kan man säga? Jag spelade med äss på handen; ett linne som gav mig en byst att dö för (bevis nog borde väl ligga i att jag hade båda männens fulla uppmärksamhet kvällen ingeom, samt även fick uppskattande kommentarer från en kvinnlig croupier som ivrigt ville veta varifrån jag fått min bh), en kjol som gav mig en rumpa som vilken grekisk gudinna som helst skulle ha dräpt för och med mitt då bystlånga chokladbruna hår i helt adorable korkskruvslockar. Oh yes, those were the days! Anyhoo, nog fan fick jag vad jag ville den kvällen, thank you very much!

 

 

Well… jag har ju faktiskt lyckats med mitt mål ytterligare en kväll. De facto någon månad tidigare än ovanstående incident, då jag fick med mig en trevlig karl hem från krogen efter en blöt (och jag menar blöt, det spöregnade! …och jag var lagom onykter…) kväll efter att vi närapå ätit upp varandras tungor under en halvtimmes tid. Vad var det då jag gjorde som var så rätt? Jag vet inte. Jag dansade, skrattade, skämtade, följde honom lite subtilt och plötsligt bad han att få kyssa mig och jag var fångad i hans trevliga nät för resten av kvällen. Mm, fin hanspindel. Ett nät jag saknar, men av vissa anledningar inte längre har en chans att bli tangled i… (jag saknar väl den stilige herren med den trevliga hjärnan och det vidrigt hawta utseendet också, men han har jag än mer skäl för att låta bli!)  

 

 

Jag är inte bra på att ragga. Faktum är att jag –som alla andra här i världen- föredrar att vara offret och inte jägaren. Vad är väl lättare än att bli tilltalad och charmad av någon man tycker ser bra ut, känner att man skulle kunna ha något gemensamt med och där man själv bara behöver nicka och le, samt dra sig lite närmre för allt vad tiden går? Att däremot vara lejoninnan, försöka samla mod och ta sig i kragen för att våga gå nära någon, hoppas på att man plötsligt skall drabbas av ett infall av tillfällig förvirring så att man kan babbla något korkat och sedan helvetiskt hoppas att han faktiskt skall tycka att man är ganska rar i all ens förskräckta uppenbarelse. Nåväl. Anamma Vinga! (om än inte hela hennes personlighet så i alla fall tillräckligt för att våga le och sänka blicken sådär rart kanske…)

 

Jag tänkte ha det som ett av mina nyårslöften. ”Nästa år skall jag försöka våga ragga. Minst en gång! And I won’t take no for an answer!” Om inte annat kanske erfarenheten skulle få mig att växa som person och bli en bättre människa? Eller något. Jag tror i alla fall att det skulle vara finfint för mig att få lite mer streck på min sänggavel, haha, om man nu får vara så fräck. (ja, haha, gissa ni, jag vetefan om ni ändå skulle lyckas räkna ut hur många eller hur få jag varit med ;))

 

Sovdags för mig. Förhoppningsvis får jag posta alla mina Worksskrivna rants under morgondagen! Min plan är ju att få feta besökarsiffror på min blogg, och kanske till och med en trogen läsarskara. (kanske krävs det helt enkelt att jag skriver om sex och sådana saker lite oftare? ;))

 

 

 


 

(skrivet ~23:30, onsdag 13:e december)


Kommentarer
Postat av: Elenaria

Oh, jag förstår så väl >.

2006-12-14 @ 14:46:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0