Frankly my dear, I don't give a damn

Börjar bli sömnig.
Vi lyckades nästan bestämma oss för att kalla vår lilla ninjakitten för Scarlett, men sedan ångrade sig mamma. Scarlett O'hara, hur kan man inte vilja döpa sin katt efter henne? Vi har bollat namn in ridiculo, jag tror att vi har gått igenom i stort sett alla logiska kattnamn och en hel del ologiska. Nackdel.


Skall strax gå till sängs. Klockan är inte alls mycket men jag känner mig helt dizzy av sömnbrist, även fast det blev ett gott antal timmar i nättras. Måste försöka fiska tag på en ny bra bok att läsa - jag ville ju läsa Belgariaden men bok ett saknas. Får se över mammas bokhyllor nere i källaren istället, kanske finns något bra där?

Imorgon skall jag städa ur "mitt" rum lite grann, pynta granen här och hos mommo, färga håret samt ta det lugnt och re-la-la-laxa lite. Behöver slå in pappas julklappar också (dock inte hans paket, det kan ses som lite oartigt och incestuöst)

Något djävla fåneri om han Fuglesang på tv. Är det bara vår familj som verkligen inte bryr sig alls om det där?

Kommentarer
Postat av: Jan Kivisaar

Ja, det är bara ni som inte bryr er. Alla andra vill veta mer om dessa historiska ögonblick.

Försök lyfta blicken liiite mer ovanför glöggen.

2006-12-22 @ 23:41:03
URL: http://www.kivisaar.se/tankar/
Postat av: Zombielicious

Jag dricker inte ens glögg. Det är ju inte precis som att det är intressant (för mig!) att se en mupp fjanta runt i rymden. Vad är det i det hela som gör det så viktigt? Folk beter sig som att detta är the world of tomorrow, och jag hajar verkligen inte varför (eftersom jag undviker dagstidningar och väldigt sällan ser på nyheterna). Du får gärna säga vad det är som gör det hela så viktigt, för jag är uppriktigt nyfiken :)
Sedan ser jag ärligt talat ingen anledning att använda en ton som får mig att uppfatta dig som nedlåtande mot mig, så skippa det tugget och använd ett litet leende istället - det är mycket trevligare så!
God jul på dig, du Fuglesang-gillare.

2006-12-22 @ 23:46:43
URL: http://zombiefied.blogg.se
Postat av: Jan Kivisaar

1. Christer Fuglesang är den förste svensken i rymden. Den förste. Bara det är värt att uppmärksamma. Det är ungefär som han varit den förste svensken på Nordpolen eller den förste svensken som flög över Atlanten. Det spelar mindre roll om andra nationaliteter gjort det före honom, för han var ändå först av oss andra.

2. Han har väntat på det här i närmare 14 år. Fjorton. Det är inte många som har så stort tålamod att de kan vänta så länge på något som kanske inte skulle bli av när allt kom omkring. Men han lyckades.

3. Uppdraget är ytterst riskabelt. Efter Columbia-olyckan för några år sedan har världen, och särskilt NASA, hållit alla tummar de har för att inte olyckan skulle upprepas. Discovery kunde lika gärna har sprängts i luften med sina tusentals ton bränsle vid starten. Och de kunde lika gärna brunnit upp vid återinträdet och astronauterns kvarlevor spridits över halva USA - så som skedde vid Columbia-olyckan. Är inte detta intressant att bevaka?

4. Jag beklagar om min ton verkade snorkig. Men Ditt uttryck "något djävla fåneri om Fuglesang" lät som om Du hörde till den sortens människor som automatiskt tycker något är fånigt, bara för att många intresserar sig för det och därför pratar mycket om det.

2006-12-23 @ 00:00:15
URL: http://www.kivisaar.se/tankar/
Postat av: Zombielicious

Tack för din förklaring! Den gav klarsyn, om än inte ändrad uppfattning. Jag står fast vid att det inte är något av intresse för mig, men som sagt: Tack för att du tog dig tid att förklara vad det gällde lite mer ingående :)

2006-12-23 @ 00:09:25
URL: http://zombiefied.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0